onsdag, juni 20, 2007

Teamkväll och kurs

Igår kväll. Teamkväll med öl och mat framför dåligt genomförd fotbollsmatch i Mordor. Bra val, kom antagligen hem gladare än kompisarna som satt där.

Vi är 30 stycken som jobbar på den här avdelningen. Ungefär.
Klockan 14.00 skickades mailet ut.

"...vi blir ett skönt gäng ikväll, ni som är tveksamma se till att komma till M/S Någonting..."

Sagt och gjort. Även om jag inte var tveksam från början.
Ett skönt gäng här på Le Office Nouvo är tydligen 9 killar i ungefär samma ålder.
Men trevligt hade vi utan tvekan.

Sötast? Servitrisen. Som vanligt. Märkligt.

Idag kurs hela dagen. Med en föreläsare som avslutade allt med att säga

"...Jag hoppas jag inte svävat ut för mycket..."

Alla svarade nej i kör utom A. Jag har aldrig lyssnat så mycket på någon som inte kunnat hålla sig till ämnet. Aldrig. Utom när jag hör mig själv prata om något.
Men tillsammans med min gamla sanning "Att sanningen inte ska förstöra en bra historia" lägger jag till mitt nya mantra.

"Stickspår är charmigt"

Snart dags att åka hem. Där från soffan ska jag berätta om det hemskaste jag varit med om.


A.

PS. Ska inte slakta kursen helt, två riktigt roliga saker hände förutom att den var bra. Kollega 1 ser exakt ut som en smalare variant av Adam Alsing. Och det serverades vaniljmunkar till eftermiddagsfikat.

2 Comments:

Blogger Björnen said...

Aha! Mordor = Solna.
Tror jag börjar lära mig. Sakta.

8:43 em  
Blogger A. said...

Japp. Du är en god elev :-)

9:05 em  

Skicka en kommentar

<< Home