onsdag, juni 13, 2007

Pensionärshem eller byggarbetsplats

Här på Le Företag Grande äter man tidigt. Vid elva börjar folk diskutera att det börjar bli dags att gå på lunch. Vi halv tolv trampar folk otåligt i korridoren och är lika ivriga att äta som en Sumobrottare under sista minuten av en fasta.

Men halv tolv?

Det är bara två sorters människor som äter då.

Kategori 1. Pensionärer. Men då heter det middag eftersom de varit vakna sen 04.15 när morgontidningen ska komma. Annars ringer de och frågar efter den.

Kategori 2. Byggarbetare. Då heter det lunch två.

Men mätt är jag.


A.

11 Comments:

Anonymous Anonym said...

Men jag e ingen pensionär el byggnadsarbetare & jag äter halv tolv.....

1:35 em  
Anonymous Anonym said...

Jag med. Fast vi börjar jobba redan kl 7. Du lallar väl till jobbet framåt nio, halv tio va? ;)

1:45 em  
Blogger A. said...

PPpolly: undantaget som bekräftar regeln...

Ida: Japp, aldrig tidigare. Och hem vid halv 4... ;-)

2:29 em  
Blogger S said...

Haha! Eller om man vill undvika lunchrusningen, då kan man äta halv 12. =)

2:31 em  
Anonymous Anonym said...

Jag brukade äta kl 11 men nu har vi telefontid till kl 12 och då får vi snällt sitta kvar till då. Det levde kvar från tiden i min hemstad då jag var på jobbet mellan 6-7.30. Det händer ju aldrig nu för tiden...

2:35 em  
Blogger Peppe said...

Man äter tidigast 12.00, helst 13.00 bara för att få så mycket som möjligt gjort på förmiddagen. Eftermiddagen är ändå sjukt svårjobbad.

2:54 em  
Blogger Ninde said...

Instämmer helt med Peppe. Bara när man ska till tokpopulära sushi plejset hasar vi iväg oss före 12.

Så jobbar du med grovhandade killar i blåställ eller PRO då? ;)

3:30 em  
Anonymous Anonym said...

Nää, det där tror jag inte på :)

3:42 em  
Anonymous Anonym said...

lägger till en kategori till din lista. Lärare, vid halv tolv är man utsvulten som en mindra vargaskock.

3:48 em  
Anonymous Anonym said...

Jag också! 11:30, sharp.

9:54 em  
Blogger A. said...

Men ät halv tolv då... Det är jag och Peppe som är konstiga... ;)

10:47 em  

Skicka en kommentar

<< Home