fredag, juni 15, 2007

Le Tåg

Igår hade jag helt otippad, ungefär som Fantomen tagit mig in till stan och gick runt på gator och torg som en vanlig man. Och drack minsann ett par öl.

Ni vet när man är klar med att ha druckit sina öl och beger sig hemåt. Då blir man trött direkt.
Jag sitter på pendeln. På väg hem.

Bredvid mig sätter sig en tjej i 16-års åldern. Modell Big Mama. Oavbrutet på vägen till The Northern Hoods pratar hon i telefonen. Alltså hon pratar i telefonen, jag, den hon pratar med och resten av vagnen vet exakt allt om vad hon gjort med Kris, Kalle, Robin och ett par snubbar till de senaste veckorna. Och att hon egentligen borde ha en snubbe som är typ 28.
För killar i hennes ålder är så jävla omogna. *

När hon tillslut lägger på är jag utmattad av hennes snack och mitt eget tjuvlyssnande. Ser framemot att ha två lugna stationer kvar.
Inte då - Då drar MP3n igång. Så högt att jag får ont i öronen.
Och det stoppar inte där. Hon diggar. Diggar och sitt-dansar.
Och jag sitter ofrivilligt och svänger med i minsta rörelse...

A.



* Stalltips. Så mycket mognare blir vi inte. Lite roligare bara.

7 Comments:

Blogger Ninde said...

Äsch det fattar du väl att hon bara stötte på dig ju. I verkligheten hade SL upplysningen i andra änden av luren.. ;)

ps. visst är det skitirriterande när man inte kan låta bli att digga?

10:08 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag hade börjat gråta av irritation. Jag gör sånt när det är varmt, jag är trött och har ett pucko bredvid mig. Men sån är jag.

11:06 fm  
Blogger S said...

Hahaha! Iiiiih. Men du sa inget. Utan bara led i det tysta. Himlade du med ögonen?

11:41 fm  
Blogger A. said...

Ninde: Ja hon stötte på mig. I varje dansrörelse.

Ida: Haha, stackare. Nej jag höll tillbaka tårarna.

Sandra. Det himlades med ögonen :-)

12:47 em  
Blogger S said...

BRA!

2:48 em  
Blogger Björnen said...

Måste ju påtala några uppenbara felaktigheterna i texten:
När Fantomen går bland folk som en vanlig man så heter han Mr. Walker, och han dricker MJÖLK! Inte öl. ;)

4:10 em  
Blogger A. said...

Men när X går på gatorna som en vanlig man heter han A och dricker öl... :)

1:31 em  

Skicka en kommentar

<< Home