lördag, juni 16, 2007

02.40

Inatt. Exakt klockan 02.40 börjar min telefon ringa.

Till saken hör att jag sovit ganska kass den här veckan. För varmt, nervös, övertrött och för dåligt på tv är orsakerna. När det gäller för dåligt på tv har det men min ovana att somna under sånt jag vill se men hålla mig vaken när det är kass.

02.40 ringer det. På mitt privata mobilnummer som jag INTE använder något mera.* Jag vaknar ju givetvis, förbannar mig själv över att den inte är inställd på ljudlös, hoppas säkerligen att det är någon tjej som bara vill säga hej. Men inte.
Det är The Brat.
Han vill ha råd om damer.
Av mig.
Förklarar för honom att jag kanske inte är rätt person att fråga utan att han kanske skulle kolla med någon som inte är singel istället. Som uppenbarligen lyckas bättre på den fronten än mig. Men hur som helst råd får han.

Idag när jag pratade med honom har han skitit i rådet jag gav honom. Som tack för att jag vaknade mitt i natten när han ringde, inte somnade om innan halv fem, och tog mig tid för min vän så skiter han i det jag sagt.
Det är manlig vänskap när den är som bäst.
Men jag är inte bitter.
Som tack för The Brats beteende lägger jag helt sonika ut en film på honom.

http://www.youtube.com/watch?v=cEzQNYjD2Gk

Nu ska jag snart ordna en liten grillfest på Soldäck i La Casa A. Det är kvällens plan.



* ja det är en pik till dig Brat...

6 Comments:

Blogger S said...

Jag var övertygad om att det var ett skämt första gången jag såg den. Men det är det ju inte och då dog jag av skratt. Come on!

4:30 em  
Blogger Björnen said...

Finns de på riktigt?!
Undergången är väldigt nära nu...

7:56 em  
Blogger A. said...

Den är ju sjukt bra eller hur Sandra eller hur? Snacka om noll självkritik. :)
Björnen, nja så illa är det kanske inte. Frågan skratta åt eller med är väldigt aktuell när man ser det dock...

10:30 em  
Blogger S said...

Skratta åt.

Den är helt otrolig. Vilket dokument över samtiden. :P Fyfan.

11:37 em  
Blogger A. said...

Klart som fan det är åt :) Ser ett par föräldrar sprickfärdiga av stolthet framför mig. "... jo, det var vår Nicklas som var med på tv..."

11:57 em  
Blogger S said...

Hahaha!

12:23 em  

Skicka en kommentar

<< Home