fredag, juni 15, 2007

I tisdags.

Då var jag en helylle supporter på Djurgårn mot IFK. Kom i tid till stadion. På det som jag tror är min plats sitter två killar i 16 års åldern. En i DIF-tröja, en i IFK-tröja.

De satt på vad jag trodde var våra platser. Som den mogna unga man jag är så talade jag om för dem bestämt att det skulle flytta. De såg frågande ut och bad om ursäkt och bad mig titta på deras biljetter. Förklarade att de var en rad för högt upp. Spydigt kan jag ha sagt något om dagens skola som inte ens kan läsa radnummer. Eller räkna. Och att det var annat när jag var grabb.

Sen kom mina kompisar och undrade varför jag satt en rad för långt ner...


Nu dagens fråga. Om det var någon som var på stadion i tisdags en 25 minuter innan matchstart. Vilken låt spelade de då. Sjukt bra. Tror jag. Hörde inte texten men gillade den. Hjälp tack..

A.