torsdag, juni 21, 2007

Men varför

Igår när jag jobbat länge slog den slöa sidan av A till. The Lazy side of A.
McD.
Jättekö. Redan där anar jag oråd.
Stora oråd. Om man kan bestämma hur stora de är.
Och att alla är 14 år och håller en 20 i lapp i handen gör mig inte lugnare.
Alla ska ha en glass.
Och de kan inte beställa flera samtidigt. Och alla brölar fram sin beställning. Så att de väldigt små kassörskorna inte kan höra det. Dessutom så slåss de med varandra oavbrutet.
Jag står nästan och hoppas att någon ska komma åt mig så jag kan skälla lite på dem. Men inte.
Istället väntar jag snällt.

Så, häromdagen pratade Gudrun om att stänga krogarna tidigare och åldersgränser för alkohol. Jag föreslår att ej myndiga INTE får handla glass på McD mellan 17-19...


A. Lätt bitter och äldre än man kan tro