tisdag, juni 26, 2007

Short summary.

Midsommarafton alltså.

Redan när jag och mitt posse kom av båten visste vi var vi skulle hamna. På en ö.
Sillunchen var framdukad och jag vet inte om Kompis M var gladast att se mig, de andra eller snapsen som vi hade med oss. Snapsen antagligen.

Med på lunchen är Äldre Herrn. Ägaren av ön. Eller huset på ön. (som givetvis uttalas öjn egentligen)

Sammanfattningen är att sillunch, midsommarstång och dans runt grodorna löper som det ska. Vi intar festplatsen där vi dansar danser. Leker Björnen sover och jag misstänker ett stygn av avundsjuka i ögonen på Kompis N när lille Viktor får vara Björn och inte han. Allt detta ackompanjerad till ett förinspelat band med Bosse Larsson.

Festplatsens hårding. Kurt. Som ogenerat drack det mesta som fanns med taget. Det hela slutar med att A spenderar 100 kronor i fiskdammen och lyckas få dem att rigga dem till en av våra kompisar. Alla andra fick tidningar, A tex den fantastiska tidningen - Wendy Min Häst. Med extra lipgloss. Som jag i ett svagt ögonblick kan ha kletat in mig i. Den riggade omgången resulterar i ett fiskskinn. Modell lax.
Som Kurt glad ihågen just kommit på att han har hemma.

Sen fotboll. Och mer öl. Sen bad.
Utan att ge er för mycket detaljer kan jag avslöja att när jag klättrade upp för klippan var den dagen då jag kände mig manligast i världen. Och som värden sa.

Nakna? Så gör vi alltid här.

Härifrån leks det lekar, det grillas och det kan ha druckits. Det kan även ha ramlats in i en soffa som går sönder och A själv får en stor överraskning när någon har placerat en bänk och äter jordgubbar mitt i badmintonbanan. Trist och det som gjorde att jag förlorade mot en tjej.

Senare på kvällen byts Äldre Herrns landställe ut till ett Sodom och Gomorra. Det strippas, det badas mer nakna* det dricks och det skålas.
Senare på kvällen är det sovdags och A drar vinstlotten. En stolsdyna.


Som avslutning så ska jag ge ett tips till alla som varit ute i Skärgården.
Det gör jag genom att återge delar ur ett mail jag fick idag.

".... Tack för helgen killar.
Vet inte vad som flög i mig när jag strippade. Men ni vet hur jag blir när den låten kommer.
Hur kan något som kändes så rätt då kännas så fel nu?
Dessutom, killar, syna era kroppar noga. Det kan behövas. Igår upptäckte jag en liten sugare på pungen. Ja, en fästing. Jag och X är ju inte gifta...

Eder N..."

Så akta er för fästingar. Djuret/insekten som inget annat djur äter i hela världen.


A.


* Märkligt nog bara killar. Märkligt.





5 Comments:

Anonymous Anonym said...

En stolsdyna, låter som rena lyxen; jag tror du är lite bortklemad ;)

10:17 em  
Blogger Ninde said...

Min Häst och lip gloss..ha ha skönt att höra att du bejakar dina kvinnliga sidor ;) När får vi läsa en recension av den i bloggen?

2:00 em  
Blogger A. said...

Gina: Bortklemad? Nu förstår jag inte... :-)

Ninde: Den kommer, har sista serien om hopptävlingen kvar...

3:05 em  
Blogger Ninde said...

Åh...Min Häst, det var tider det..finns Mulle (liten vit fetknopp till häst) kvar? :)

3:22 em  
Blogger A. said...

Har sett en liten tjockis som är vit. :-)

11:43 fm  

Skicka en kommentar

<< Home