måndag, juli 09, 2007

Något har hänt med Le Blogg. Jag kan inte skriva titlar på mina inlägg längre.

Idag ska vi avhandla duschincidenten, konstiga beteenden, fotboll och inga hopp.

Men vi börjar med duschincidenten.
Och ja, säger det redan nu att det kan vara roligare för oss som var där än för er andra.

Men hur som helst, hoppet inställt pga regn. Surt som fan eftersom jag är en liten krake så hade jag ju laddat upp för att hoppa och byggt upp en massa mod. Men det var bara att åka hem igen.

Så vi återsamlas alla grabbar efter att kollat DIF köra över Iff-Iff...

Småsvettiga och mindre nyktra i lägenhet på Kungsholmen så är det dags att duscha. Och göra sig vacker. Eller försöka i alla fall. Att vi då har en kompis som har en homofobi som slår det mesta gör skämtet, "...ska vi duscha tillsammans..." jätteroligt.
Att han säger nej var givet.
Att en kompis då säger att han tycker det vore jättemysigt att duscha tillsammans bara för att reta honom (den homofobiske) är skitkul.

När jag senare står i duschen så hör jag helt plötsligt ett litet

"Hej"

Där står min kompis exakt lika naken som jag. Och helt plötsligt, trots att vi sett varandra nakna minst 1000 gånger* så blir jag blyg, han blir blyg och för att bryta det "silent moment" som uppstått gör jag det enda raka. Jag tar duschen och sprutar honom rakt i ansiktet. Han blir överraskad och ser inget, tar ett snedsteg mot mig i duschen och ramlar. Handlöst. I det fallet greppar han efter något att ha emot sig med. Duschförhänget. Som givetvis inte orkar stå emot dryga 100 kilo.
Ned med ett brak faller han, duschförhänget och duschstången.
Han landar i en position som är helt suverän. Om man gillar den utsikten.
Jag är osäker.
Hur han landade?

Med överkropp och ansikte ner i golvet utanför badkaret, med höft och rumpa över badrumskanten. Och benen nere i badkaret, fortfarande med en bra grepp om duschförhänget. Och stången över sig. Jag skrattar så jag gråter, in i badrummet stormar 4 andra killar som bara hört braket. Han på golvet skrattar så han gråter och är det något som verkligen inte är vackert så är det en hysteriskt skrattande naken man framåtböjd över en badkarskant...


A.


* Vi har spelat fotboll tillsammans i minst 10 år... därav den enorma mängden nakenhet vi sett av varandra... Inget annat.

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

TACK!!! You made me smile...eller snarare gapskratta denna icke roliga dag till att börja med...inte blev den bättre av att jag tappade en bunke med grönmögelostsås i HELA köket inklusive mig själv...KUL att gå omkring & lukta "fot" resten av dagen...Men TACK för att iallafall du förgyllde min käääässa dag!

10:22 fm  
Blogger A. said...

PPPolly: Hur mycket grönmögelost var det i bunken? Hela köket och dig täckt... Du måste verkligen gilla det hehe...

Och alltid kul att kunna muntra upp lite. Tyvärr har jag en inte alltför bra bild fast etsat på hjärnan när jag tänker på incidenten... hehe.

12:01 em  
Anonymous Anonym said...

Haha!! om det inte va lika kul för mig som för dig som va med så måste det varit sjukt sjukt kul. För jag skrattar högt i min ensamhet.

Å gällande homofobi så träffade jag en tjej som sprang och kräktes när vi pratade om homosex. Det var udda. Å lite kul.

4:35 em  
Blogger Skitsur said...

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

4:58 em  
Blogger A. said...

Zany: det var nästan värre än min kompis... hehe. Men visst, lite kul är det kanske även om man inte var med...

Skitsur, den bjuder jag på. Charmigt namn förresten.... :-)

9:52 em  
Blogger Skitsur said...

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

9:56 em  

Skicka en kommentar

<< Home