måndag, augusti 13, 2007

Helgrapport

Helgen har varit lugn. Jag lever och är röd efter en dag på stranden i lördags.

Fredagskvällen var jag helt slut. Lillbrorsan ringde och bad om skjuts när jag låg och sov vid 19-tiden och snäll som jag är sa jag ja.

Det ångrade jag. Sur och grinig hämtade jag honom och betedde mig egentligen lite illa mot honom. Det kan vara på gränsen till fördomsfullt, elakt och dåligt beteende att hälsa på honom med orden;

"...Ska du se ut så där? Ser ju ut som en jävla pajas..."*

Dessutom upptäckte jag att det panka lilla aset köpt nya skor och bokat en resa till Barcelona en vecka. Men betala tillbaka pengar funkar inte. Har faktiskt aldrig gillat honom.

Lördagen tillbringades på stranden och det roligaste jag sett på en strand utspelade sig. Över hela stranden kommer en kille gående i våtdräkt, snorkel och simfötter.

Som att det inte vore nog var var våtdräkten gul och han såg bra rolig ut. Sen plaskade han som fan med sina stora simfötter och vi skrattade så vi fick kramp.

Kommentaren

"...Kom igen Scuba-Steve..." hördes kanske tom.


A.



*Fick senare på kvällen lite dåligt samvete och skickade ett sms där jag bad om ursäkt för mitt beteende.



8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag kan få liknande spel på min tvillingbrorsa....

Låter som om du haft en kul sommar :-)

2:25 em  
Anonymous Anonym said...

pajas var inte det du kallade mig. Du kopplade ihop mig med sensommarens festivalfolk....

2:25 em  
Blogger A. said...

Sant.. Lb du har rätt. Körde lite självcensur för att inte verka lika fördomsfull :-)

Sensommarens festivalfolk haha

2:32 em  
Blogger Ninde said...

"...när jag låg och sov vid 19-tiden" Ha,ha ha :)

3:48 em  
Blogger A. said...

Jag var ju jättetrött Ninde. Men ändå som den snälla storebroder jag är så skjutsade jag honom... ;-)

4:10 em  
Blogger Ninde said...

Aha. Glömt att sova middag på jobbet? ;)

4:25 em  
Anonymous Anonym said...

Hm, hur skulle det vara om lb skaffade sig en scooter i stället för att satsa pengarna på en medelhavsresa? Som sb har du faktiskt ett uppfostringsansvar.
(Jag skulle blånekat, helt klart, att jag inte har bil hör inte till saken..)

8:46 em  
Blogger A. said...

Gina: Han skulle passa på en scooter. JAg tror han skulle se lite JD i Scrubs töntig ut.

Ja, visst har jag ett viss ansvar. Men jag börjar misstänka att jag är för snäll. Men vad ska jag kunna göra åt det...

11:30 em  

Skicka en kommentar

<< Home