fredag, november 09, 2007

Det blir alltid värre framåt helgen...

Helg helg mina vänner.

Idag har jag för att strö salt i såren hos er som jobbar varit hemma. (och jobbat givetvis)

Men nu ska jag delge er var ni kan hitta mig i helgen och vad jag kommer att göra just då.
Ikväll, stor utgång med några kollegor som började på det stora telefonbolaget samtidigt som jag. Även om vi inte jobbar tillsammans.
Så kvällen kommer inledas på Stockholms högst belägna bar, ta sig neråt lite och snett upp vänster för middag och sen vet jag inte mer. Förmodligen kommer den avslutas på ett snabbmatställe.

Sen har vi lördag. Dagen efter fredag. 30-års firande hos en kompis i Mordor med gratis dricka och sprit. Här tvistade han och jag senast idag om jag egentligen och formellt är bjuden. Han började nämligen för några veckor sen berätta om att han skulle ha en liten fest. Innan han hann säga att jag var välkommen svarade jag;
"...Kul, jag kommer..."
Härav försökte han hävda att jag egentligen inte var bjuden. Och skulle ses som en snyltgäst om jag kom. Men det kan han ju försöka påverka mig med. Gratis mat och sprit. Och utan skam i kroppen så kommer jag ha skitkul.
Vad ska ni göra för roligt då?
A.