måndag, maj 19, 2008

Act your age...

Idag slogs jag av ett klart ålderstecken.

Jag lever idag efter devisen att man inte är äldre än man känner sig.

Jag är uppenbarligen för gammal för att orka hänga på krogen fredag och lördag.
Egentligen för gammal för att spela fotboll*
Egentligen borde jag pensionsspara.
Jag tycker att pizza är gott. Nästan jämt.
Jag har inte en skäggväxt att skryta med. Kompisarna föreslog mustaschkampen och jag talade om för dem att sådana ideer ska lanseras minst 6 månader i förväg.

Men idag gick jag ut på en promenad. Ensam. Utan musik i öronen**. Utan telefon. Och lyssnade på naturen och bara gick. Hur skönt som helst.
För ett år sen hade jag i alla fall cyklat. För 25 år sen cyklat så fort jag kunde.
Sånt gör jag uppenbarligen inte längre. Jag har blivit en spatserare.
Nästa gång håller jag säkert händerna bakom ryggen.


A.
*Är ju iofs bäst ändå.
**Inte så konstigt då jag inte gillar musik.

Ps. Och när jag tänker efter så köpte jag skorpor idag dessutom. En hel påse.

8 Comments:

Blogger Ängeln said...

Rekommenderar keps i form av sådan i tweed, händerna knäppta bakom ryggen för att sedan utökas till käpp..

9:45 fm  
Blogger A. said...

Ja en sån behöver jag definitivt!
Käpp väntar vi lite med hehe

12:56 em  
Blogger Ninde said...

Pensionsspara? Vilken sorts pensionsspar menar du, gifta sig rikt, eller skaffa 10 barn som man coachar att bli grymt framgångsrika? :)

3:34 em  
Blogger A. said...

Är du rik? Eller ska jag satsa på en massa knoddar? ;-)

3:38 em  
Blogger Ninde said...

a: Nej, jag är bara en fattig flicka av folket... ;)

4:43 em  
Blogger puman said...

Ojojoj, vad med vuxenpoäng du får nu!!! Varning för att börja kolla efter gråa hårstrån när du speglar dig, eller köpa medel mot tunnhårighet! :)
Kanske är det bäst att skaffa tweed-kepan ängeln skriver om, om de sistnämnda symptomen uppkommer...

5:07 em  
Blogger A. said...

Ninde: försöker du tilltala mina ridderliga ådror? ;-)

Puman: är det verkligen så... Och skulle jag börja tappa håret så tror jag att jag börjar grina på riktigt.

9:00 em  
Blogger Ninde said...

a: Ha,ha vem vet?
Fast å andra sidan var det visst nån som gav upp riddar/fäktningsskolan efter två gånger? ;)

10:18 fm  

Skicka en kommentar

<< Home