söndag, augusti 03, 2008

Informationsplikt i La Familia..

Jag får inte veta något. Ingenting alls.

Jag ska ta det i lite kronologisk ordning.
Le Twin har varit tillsammans med sin tjej i typ 150* år. Gissa vem som var sist att få veta det, utan till slut fick veta det av en kompis?
Svar: A.

Och för att det här inte ska ta för lång tid så hoppar jag ett par år framåt till nutid.
Förra veckan ringde jag i tur och ordning
Lillbrorsan.
Le Twin
Mamma och Pappa A.

Alla var bortresta på semester. Vem har inte blivit informerad om det?
Svar: A.

Idag åker jag sjuk hem till Mamma och Pappa A.
Där är redan givetvis Le Twin med flickvän och hund. Ditbjudna på fika.
Vem var inte inbjuden?
Svar A.

Då berättar Mamma A att Lillbrorsan ska bli sambo. Han har sagt upp sin lägenhet.
Vem nickar inte instämmande i det?
Svar: A.

Jag frågar om Le Twin och hans dam har bestämt namn på kommande barn?
Japp svarar de. Säger ett par namn som är på shortlist.
M&P A nickar instämmande.
Inte nog med att jag knappt får veta att de ska ha barn**
Alla mina förslag var ratade.


Ska det vara så här? Kan jag inte tänka mig.
Inte nog med det. Mamma berättar en historia om någon väninna vars grannars barn har sagt upp bekantskapen med varandra. Hemskt tycker Mamma A. Alla utom jag nickar instämmande. Jag känner att det är något på gång.
Får bli fina födelsedagspresenter under hösten.



A.

* Och med 150 år menar jag typ 10.
** De släppte nyheten för familjen när alla var samlade i fjällstugan i påskas. Gissa vem som var i duschen just då...

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

Du kanske vill flytta in i mitt slott? Då ska jag berätta Allt för dig! På en gång!

10:56 fm  
Blogger Ängeln said...

Låter som att du är helt utmobbad!

10:59 fm  
Blogger A. said...

Zany: Ett slott! Taget. Och jag är grym på att lyssna!

Ängeln: Jag är det va? Fan...

11:03 fm  
Anonymous Anonym said...

Stackare *duttarlite* taskmörtar..tvättäkta mobbing!/ Anna

11:38 fm  
Blogger A. said...

Anonym/Anna: ja visst är det! :-) Bra med lite duttar också haha...

5:32 em  
Blogger . said...

Ja dutta & puffa upp kuddarna är aldrig fel,en annan har högsta examen i det :) / Anna

5:59 em  
Blogger A. said...

Anna: Så pass... Inte illa... :-)

10:08 em  

Skicka en kommentar

<< Home