måndag, juli 28, 2008

En rosa t-shirt mitt bland

... En sjuhelvetes massa Iron Maiden t-shirts.
Nya.
Gamla.
Ännu äldre.
Fula.
Ännu fulare.
Bland fulla människor.
Bland fullare människor.

Men bra. Trots att Ullevi som konsertarena har en hel del att önska i fråga om ljudkvalitet.

Mest allting är ändå "gött" i Götelaborg. Oavsett om du står i taxikön gud glömde eller handlar skor av söta tjejer.

Helgen i korthet.
Varm. Rent ut sagt jättevarm.
Liseberg. A är uppenbarligen en sucker för Berg & Dalbanor. Sjukt kul. Och jag var inte alls rädd.
Mat. God mat. The Brat åt minst ett kilo ost i fredags för att sen muttra om att han börjar bli fet. Wonder why...?

Innan Iron Maiden kliver på. Då kör Ullevi vågen.
Vågen?

På riktigt?
Jag vägrade.
Bakom mig hör jag på skånska. En man med lockigt långt hår. Avklippta jeansshorts och Iron Maiden t-shirt sitta och peppa "vågen"

"...Den orkar, titta nu kommer den. Åh så häftigt..."
Ja.
Eller Åh så bondigt.

Döm då av min förvåning när jag en plats till höger om mig här Småbarnspappan från Karlstad sitta för sig själv och mässa;

"...Kom igen vågen, kom igen..."
För att sekunden senare vända sig till A och uttala orden/ordern;

"Är det vågen så är du med. Det ska du ha klart för dig"..
Jag var med nästa gång.
Karaktär har jag.


A.

PS. Om ett gäng killar tillsammans väger ca 1/3:s ton är Flumride en rolig men samtidigt kass idé. Dessutom föll min teori om att eventuella våger skvätter över han som sitter först.
Det stämmer inte.

9 Comments:

Anonymous Anonym said...

haha, alla blev la blöta? :D och flumride påminner mig om min barnsliga sida som vill åka fritt fall, uppskjutet, berg-och-dal-banor och gå på cosmonova (cosmooonooova, någon som vill gömma sig för solen med mig, månne)allra helst nu.

8:03 em  
Blogger A. said...

Alla blev sjukt blöta. Såg ut som vi badat med kläderna på...

Cosmonova. Där är det kallt och svalt va? Jag hänger på...

10:39 fm  
Blogger Ninde said...

"Är det vågen så hänger du med, det ska du ha klart för dig" Moha ha ha.. Sjukt kul. Såg han mycket skräckinjagande ut? ;)

10:49 fm  
Blogger A. said...

Ninde: Nja... men han var bestämd i sin åsikt om det. Är det vågen så hjälper man tydligen till. Oavsett vad man tycker om det eller inte.

Take one for the team eller vad han muttra om sen ;-)

11:07 fm  
Blogger Ninde said...

a: Take one vaddå for the team? :D

11:12 fm  
Blogger A. said...

Ninde: Inte vet jag. Man säger ju så bara. Jag ville ju inte ens göra vågen... :-) Omgång av vågen kanske?

1:06 em  
Blogger Ninde said...

a: Hm.. och jag som trodde att du var en lagspelare ända ut i fingerspetsarna ha ha (okej lät liite fåningt med vågen där. Men ändå;)

1:08 em  
Blogger A. said...

Ja lite fånigt lät det. Haha...

1:31 em  
Blogger S said...

Älskar kommentaren Är det vågen så hänger du med, det ska du ha klart för dig. Hahaha! Galet roligt.

4:25 em  

Skicka en kommentar

<< Home