torsdag, augusti 14, 2008

A är skadad. Handikappad. En krympling.

Nej det är inte den stämpling jag fick på träningen igår. Sånt skakar jag bara av mig.

Nej, jag har lämnat bilen på service. Jag sitter här och kan inte ta mig någonstans. Jag är utlämnad åt Lillbrorsan. Ja, ni hör hur det låter.

Låt det sjunka in lite.

Utlämnad åt Lillbrorsan.

Ja det är den som är tidigare nämnd i Le Blogg. Även känd som anti-Einstein.


Och det här är antagligen dagens i-landsproblem. Men jag känner mig handikappad. Foxypenny i händerna på en främmande man. Känns inte bra. Känns smutsigt.
Och veta att det är jag som lämnat henne.


A.

7 Comments:

Blogger Ninde said...

Foxypenny i händerna på en främmande man? *skakar sorgset på huvudet* hon gråter nog bittra tårar spolarvätska just nu, i tron att du har övergivit henne...;)

I händerna på LB? Kan väl inte vara så farligt. Han verkar ju i högsta grad mutbar om man ska tro det du skrivit om honom. Och plånboken har du väl ändå fortfarande med dig? ;)

11:57 fm  
Blogger A. said...

Jo gissa vem som krävde lunch för att hämta mig... ;-)

Gammalt djungelordspråk. "Du ska icke träffa Lillbrorsan utan kontanter"

12:02 em  
Blogger Ninde said...

Åja, klaga inte. Killkusinen har inte ens orkat ta körkort. Han cyklar till jobbet på cykeln han har "lånat lite" av sin storebror och kräver att bli hämtad överallt. Utan att bjuda folk på lunch...

Och vaddå anti-Einstein? Tycker Lillebrorsan verkar gå vinnande ur det mesta..;)

1:36 em  
Blogger emster said...

Kan din Foxpenny fickparkera lika bra som min Twiggy då?

:-)

6:42 em  
Blogger A. said...

Ninde: Klart han går vinnande ur det mesta. Jag har ju lärt han allt han kan... ;-)

Emster: Nja, Twiggy verkar sjukt bra på att fickparkera. Liten brasklapp för att jag misstänker att Foxypenny är lite större... ;-) Men nästan lika bra tror jag hon är... Och Fusion Blue dessutom!

11:43 fm  
Blogger emster said...

Twiggy är silvergrå. Supersnygg. Modell kort men pigg!

Foxpenny verkar lite mer elegant. Twiggy är mer... liten och tuff...

4:25 em  
Blogger A. said...

Emster: Foxypenny är oerhört elegant. Och lite tuff. Men definitivt mer elegant än liten. Och tuff.

Inte alls som Twiggy. Foxypenny med en annan förare skulle nog dessutom kunnas uppfattas som tråkig Svensson. Men inte med A vid ratten så klart. ;-)

11:17 fm  

Skicka en kommentar

<< Home