tisdag, augusti 05, 2008

Snart är det dags...

OS börjar.

Vi kommer få en överdos i Klüfts hurtighet och falska godhet.
Vi kommer få se dopade ryssar.
Konstiga idrottare från konstiga länder.
Män som kramar varandra i tights med knöggliga öron som resultat.
Det kommer inte finnas ett enda program på TV som går att se utan att få swippa kanal för att följa sin favoritserie.
Det kommer vara fotboll, löpning, hoppning, stötning, simning, tävling, dopning, kanotning, springning, cykling, kastning, mätning, tidtagning, bloggning, hejning, buning, tjuvstartning, övertrampning och allt annat i fan i mig 3 veckor.

I'm lovin' it.

Och jag håller på alla alla svenskar. Och Isländskor. Utom Klüft då. Hon är ond.


A.

11 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag är inte ett dugg förvånad och faktiskt inte särskilt besviken. Snart kanske någon vettig själ får upp ögonen för att Thomas Dennerby är den sämsta tränare som sett dagens ljus och först då kanske Sverige kan börja återuppbyggnaden av ett lag som har i världstoppen att göra.

Eller för att fatta mig kort, jag saknar Malin Moström!
/Anna

7:50 em  
Blogger A. said...

Jag saknar också Malin Moström. Undrar om vi har samma anledning ;-)

Dennerby är en pajas. Har harvat runt länge nog nu. Men så är det att jobba för fotbollsförbundet. Har du kommit in så kommer du inte ut...

9:18 em  
Anonymous Anonym said...

Aja baja dig........../ Anna

9:46 em  
Anonymous Anonym said...

Jag undrar vad Dennerby (och framför allt Lars Lagerbäck) har för hållhake på den där Lagrell egentligen...

10:00 fm  
Blogger A. said...

Anna: Jaså? ;-)

Penny: Ja du, det undrar jag med... Speciellt Lagerbäck. Han är ju dessutom till skillnad från Dennerby sjukt ocharmig och vresig.

11:20 fm  
Anonymous Anonym said...

En teori som dryftades i en bil på väg från Innsbruck innefattade Lagerbäck på knä i ett kallt och kaklat omklädningsrum. Eftersom det framkallar häftiga kräkningar, vågar jag dock inte go public med teorin. Men du hajar nog...

4:46 em  
Blogger A. said...

På väg hem från Innsbruck i en Husbil dryftades exakt samma. Fast då stod Lagerbäck på alla fyra...

5:23 em  
Anonymous Anonym said...

Jaja, när katten ändå är ute ur påsen... Efter Lagerbäck såg vi i samma teori, ett ett litet led bildas med Rosenberg, Elmander och Daniel Andersson. Hurv.

9:44 fm  
Blogger A. said...

Penny: Haha... det "klassiska" tåget... ;-)

Men glöm inte att Alexandersson står först i kön efter Lagerbäck. Jämt. Men det är kanske för att Lagrell börjar med de jämnåriga ;-)

*rysningar*

11:25 fm  
Anonymous Anonym said...

Åh fan. Jag glömde visst nämna både Alexandersson och gnällspiken Anders Svensson. Eller var det rentav självskrivet?

5:30 em  
Blogger A. said...

Penny: Det var självklart.. ;-)

8:42 em  

Skicka en kommentar

<< Home