måndag, september 29, 2008

Le Cykel..

Ikväll är det dags. Årets första spinningpass.

Inspirerad av träningsnarkomanen 404 och Generation Fett på kanal 5 så har jag bokat in att köra spinning. Jag har givetvis redan ångrat mig men nu är det för sent.
Jag är nog egentligen betydligt bättre på att sitta i soffan.

Och nu då, knappt har fotbollen tagit slut innan jag är på nya utmaningar.
Men jag behöver ett mål.
Men jag har inga mål.


I övrigt var det middag hos Mamma A igår. Jag nämnde det tidigare.
Nu är hon orolig.

När denna konversation utspelade sig log till och med Pappa A. Det händer inte ofta. Och aldrig när Lillbrorsan är hemma. Men det är en annan historia.

- A,* När ska du träffa någon? Jag blir så orolig för dig.
Så långt inte så farligt.
- Jag har det bra som jag har det. Väntar bara på rätt tjej.
Standardsvar. Oavsett om det är sant eller inte.
- Nej A, det tror jag inte.

Nej det tror jag inte. Nej det tror jag inte. Mamma sa Nej det tror jag inte.
Pappa A grymtade. Han log nästan. På ett sånt manligt sätt som vi gör när vi tycker att tjejer/kvinnor är pinsamma och jobbiga.

A.

* Mamma säger ju egentligen inte A. Hon använder mitt namn. Förmodligen båda mina förnamn när hon diskuterar sådana här allvarliga saker.


8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Spännande det där med cyklingen, du får utmana 404 på någon tur, försten till Arlanda eller nåt :)

Apropå kommentarer på singelskapet, du får börja variera svaren så att det blir lite obehagligare att fråga.

- Hitta någon, näe varför det? Jag tänkte alltid leva själv, bli lite galen och börja samla på svanar i lägenheten. Har ni något hönsnät förresten? måste hem och hägna in balkongen.

eller bara morra om de frågar igen :)

6:10 em  
Blogger 404 said...

Dot sa att jag skulle börja från södra delen av stan och du i norra hooden. Antar du utmaningen? :)

9:47 em  
Blogger A. said...

404: Your ego is writing checks your body can't cash...:-)

Dot: Ska inte prata alls med henne något mer...:-)Om såna saker i alla fall...

9:51 fm  
Blogger Ninde said...

Och passet gick? :)

10:15 fm  
Blogger Ninde said...

..och när det gäller Mamma A kan du väl bara tillägga att du är ju kille, du har ingen brådska. Behöver bara jobba ihop lite pengar och bida din tid tills du blir typ 70 och äger din egen tidning. Då köper du en ful morgonrock och flyttar ihop med tre blondiner i tjugoårsåldern. Kanske kan ni även göra en dokusåpa av det...;)

10:20 fm  
Blogger Ängeln said...

Helt rätt Ninde, men jag tror att Mamma A vill vara med om undret. Vilket inte är troligt om A skaffar barn vid 75-års åldern.
Annars kan ju A vara med i Big Brother eller nåt så kan hon få se när han finner kärlek... LIVE!

11:16 fm  
Blogger 404 said...

A: Så du ställer upp alltså? :)

7:53 em  
Blogger A. said...

Ninde: Passet gick bra. Mycket bra till och med. Men jag tror Ängeln är något på spåret om att Mamma A vill leva. Och dessutom gillar jag inte morgonrockar. Blondiner har jag mindre emot...

404: Du vet inte vad du ger dig in på. Jag är gammal brevbärare. Cykla kan jag ;-)

12:56 em  

Skicka en kommentar

<< Home