måndag, september 22, 2008

Somliga går i trasiga skor..

Om man hjälper pappa A att dra upp båten så är det lite roligt att han har ett stort hål i stövlarna. Speciellt när jag föreslog för honom att han som hade stövlar kunde ta ett steg ut i vattnet och styra båten rätt eftersom den låg lite snett på trailern.

Han gillade det inte.
Jag skrattade.
Hade lillbrorsan bara vart hemma hade vi kunnat ha jättekul. Nu var han inte det.

Mamma A är inte så imponerad av att hennes 32-åriga son kommer bakis till dem. Hon blir, citat, "...så ledsen att du inte kan träffa någon och är det så jäkla kul att vara full..."
Så jag sa ja.* Det gillade hon inte heller. Och inte den delen om att jag nog kommer dö ensam.
Sen kände jag mig lite elak.


A.

* citat från vilken låt?

7 Comments:

Blogger Ängeln said...

Hahaha!!! Våra mammor har säkert en elak konspiration som går ut på att vi borde "träffa" nån. Min mor försökte övertyga mig om att jag kan ändra mig i frågan och vilja dejta vad jag beskrev som 45-årig advokat med gubbiga tendenser.

Nästa gång ska jag komma bakis och skryta med att jag hånglat med okänd man mot en bardisk eller nåt..

3:32 em  
Blogger Ninde said...

Elakt a, elakt. Så klart mamma a oroar sig för dig. Det ingår i hennes arbetsbeskrivning att terra dig ända tills du blivit en stadgad medelåldare med trivselmage, altanbygge och ett gäng busiga barn.

Hon skulle kunna förlora sin mammalicens om hon inte gjorde det och det vill du väl ändå inte? ;)

4:38 em  
Blogger A. said...

Ängeln: Hehe. Tror inte jag provar samma sak men något liknande. :-)

Ninde: Mamma A ska inte bli av med någon licens. Inte alls. :-)

4:51 em  
Anonymous Anonym said...

hm, var det ingen annan som nappat på citatet?

Jakob Hellman juh, "Vara vänner"

(och, jag vet hur det är att ständigt vara familjens besvikelse när det gäller hela kapitlet att "stadga sig", men hav förtröstan, du kommer bli poppis när syskonen har jätte jätte många barn och föräldrarna uppskattar att det är lugnare när du hälsar på :)

6:50 em  
Blogger Winnie The Pooh said...

Fast jag undrar också när du skall träffa någon, fast då mest för att jag är nyfiken på hur en störtförälskad A uttrycker sig och fördelar sin tid mellan fotbollen, fotbollen, fotbollen, jobbet och nya kärleken.
Det tycker jag skall bli spännande!

Undrar om jag eventuellt har nå´tt botten för innehållslöst liv när jag går upp i totala främmlingars potentiella dejtande...
Jag MÅSTE hitta ett vettigt tidfördriv snart...

8:49 em  
Blogger A. said...

Dot: Visste väl att du skulle kunna greja det där citatet. ;-)

Fru R: Jag kommer nog klara det utmärkt. Jag är ju inte direkt en lovande talang längre hehe. Och den tjejen jag träffar kommer så klart tycka att det är kul att jag rör på mig ibland. Och då inte bara mellan soffan och kylen...;-)

3:42 em  
Blogger Winnie The Pooh said...

Som sagt; Ser med spänning fram emot detta "event". ;-)

10:34 em  

Skicka en kommentar

<< Home