fredag, september 19, 2008

Inte direkt Vasco Da Gama....

Min 47-åriga kollega har just upptäckt Youtube. Han berättar sprudlande glad om "nya" roliga saker han har hittat.

Eftersom jag är lite yngre så än de flesta här så får han mycket medhåll om hur roligt det är med Youtube. Ibland samlas de i en liten grupp och Youtubar tillsammans.

Idag på eftermiddagsfikat så berättade han om hur glad han är att han upptäckt Youtube. Hur kul det är. Igen.

Ingen förstod när jag frågade honom om han "...visste att det numer finns ost på tub...".
Alla tittade konstigt på mig.



Mental note till nästa vecka: Förklara ironi för kollegor.


A.

3 Comments:

Blogger Ninde said...

Det där är nästan lite rörande. Första medelålders stapplande stegen på You Tube...:D

5:11 em  
Blogger emster said...

Tycker som Ninde.

Gulligt på nåt sätt!

7:51 em  
Blogger A. said...

Gulligt och rörande. Mitt genomironiska skämt som t.o.m Schyffert skulle vara avundsjuk på då? :-)

4:27 em  

Skicka en kommentar

<< Home