onsdag, september 17, 2008

Le Knep

Jag älskar inte att städa. Inte alls.
Jag skulle kunna sträcka mig till att dammsuga kan vara det tråkigaste som finns förutom att lyssna till The Brats evinnerliga gnäll om döda marknader. Är man husnasare så är man. Det jobb som antagligen ligger närmast prostitution i hela världen.
Men nog om det.

Städknepet. Och nu undrar jag om det bara är jag som använder det.

Konstant när jag har städat låter jag dammsugaren stå framme ett par dagar. Av två anledningar.

1. Om någon kommer hem när det verkligen är nystädat så ser det att det är rent och fint. Dammsugaren står framme. Naturliga tanken är då.
"...Aha! A är duktig och har precis städat!..."

2. Om någon kommer hem och det inte är nystädat utan lite mindre rent och fint. Dammsugaren står ändå framme. Naturliga tanken blir då:
"...Aha, egentligen har han rent och fint, han håller på att städa men jag eller något annat har avbrutit honom..."

Är det bara jag som använder det knepet? Alltså framstår man alltid i god dager...


A.

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Här är en till ;)

1:47 em  
Anonymous Anonym said...

Jag har äntligen beställt städ! De kommer på måndag & så får vi se hur ofta de skall komma!

Känns litte dekadent...jag menar...snigel som bor ensam utan djur i en tvåa på 50 kvadrat...men jag hinner faktiskt inte!!!!

Dekadent e bra!

2:22 em  
Blogger Ninde said...

3. Naturliga tanken blir då. " A inbillar sig att gästerna ska städa åt honom för att få någon middag" /"A's mamma blev avbruten mitt i städandet och han vet inte var hon brukar ställa damsugaren?" ;)

3:38 em  
Blogger Ninde said...

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

3:39 em  
Blogger S said...

Jag hatar att dammsuga så mycket att jag måste förvara den i städskåpet. Jag dör av att se den.

Men jag tror du är något på spåren...

7:12 em  
Blogger A. said...

Anna: Jag vet, ett klassiskt knep...:-)

PollyPP: Åh det vill jag också ha, men grejar inte ens att mamma städar åt mig... Tyvärr. ;-)

Ninde:Vet inte vilken relation du har till din mamma men min mamma är ingen städande mes. Och låta gästerna städa? Vad är du för värdinna egentligen. (och hur reagerar ev gäster av manligt kön när du föreslår att de ska bädda rent i sängen? )


S: Jag med. Hatar den dammsugaren mer än något jag kan komma på... Avskyr den faktiskt.

4:17 em  
Blogger Ninde said...

Men förlåt. My bad. Tydligen öm tå det där? Det är alltså bara din fönsterputsning din mamma sköter? ;)

Nu var det ju inte mig utan dig vi pratade om. Skulle aldrig be nån gäst eller mamma om städhjälp om jag inte just brutit alla ben i en hemsk olycka möjligen. Och ja, jag städar innan folk kommer.

5:34 em  
Blogger A. said...

Stämmer. Bara fönsterputs som mamma sköter. Dock bjuder jag på lunch i samband med det hehe...

2:40 em  

Skicka en kommentar

<< Home