tisdag, september 23, 2008

Le Week start...

Veckan har börjat strålande. Jag har jobbat arslet av mig. Och det är inte bra för mig.

På plus är att Lillbrorsan med sambo köpt mig en fin ny piketröja i födelsedagspresent. I like. Jag skulle nog kunna ha på mig piketröjor i tre veckor utan att tvätta. Det vore skoj.

Just nu kikar jag på Mamma, Pappa, Barn med Torkel någonting på tv. Det är ju hur kul som helst när de kommentar att barnet ser "bögigt ut". Skrattade så jag grät. Ensam i soffan.
Är inte säker på att det är normalt.
Om Le Twin får en son nu i veckan eller nästa så ska jag inför Mamma A kommentera att det ser lite bögigt ut.

Reaktionerna är lite oklara. Men jag tror vi väljer mellan.

1. Mamma A börjar gråta och jag får fira jul ensam.
2. Mamma A slår mig.
3. Pappa A börjar skratta.

Egentligen behöver inget alternativ utesluta det andra.

Det finns egentligen ett alternativ till. Och det är att jag faktiskt inte tycker det. Och inte säger det för att reta mamma. Vill ju helst inte fira jul ensam. Inte alls.
Men det vore skitkul att säga det.


A.


*Inte säkert att lillbrorsans sambo var inblandad. Han har rätt bra smak. Jag har lärt han allt han kan. Precis allt.

7 Comments:

Blogger Ninde said...

"Vore skitkul att säga det?" Evil A, evil. Erkänn att du egentligen bara är avundsjuk och måste spela tuff och dissa en liten knodd för att det inte ska komma ut att du egentligen är ganska blödig?

Gör du det förtjänar du baske mig stryk av Mamma A. Och att fira julen på VikingLine i sällskap med frånskiljda halvalkoliserade 50 åringar istället för med familjen...

9:32 fm  
Blogger A. said...

Klart jag aldrig skulle säga det. Kankse viska till Lillbrorsan. Och lite avundsjuk kanske jag är... hehe.

Men hur som helst var det en sjukt rolig kommentar. Så det så.

Blödig? Jag? Så in i bomben hehe...

9:33 fm  
Blogger emster said...

Haha. Det hade varit jättekul om du gjorde det!

8:46 em  
Blogger emster said...

Do it!

8:46 em  
Blogger emster said...

Do it do it do it do it!

8:46 em  
Blogger emster said...

DO IT DO IT DO IT DO IT DO IT!

8:46 em  
Blogger A. said...

Emster: Du har övertalat mig... Nu kan jag inte låta bli... :-) Jag får ta att fira jul ensam i fortsättningen.

Förresten ser jag Starsky & Hutch framför mig när du skriver Do it..

3:17 em  

Skicka en kommentar

<< Home