lördag, september 06, 2008

Är det så jävla kul?

Jag är som ni vet 32.

32 år gammal.

Vad gör en vanlig 32-åring en lördag? Umgås antagligen med sin familj. Storhandlar. Kanske tar en promenad.

Vad gör A. Han åker till en liten fotbollsplan. I ösregn.
Som jag gjort varje helg sedan jag var typ 14. Innan dess spelade vi på veckodagar.
Idag ösregnade det.
Jag fick ha stjärtvärmen på i bilen på vägen hem. Jag var blöt och frusen in i märgen. Samtidigt som jag svettades.

Nu är ju frågan. 3 matcher kvar av säsongen. Jag är redan äldst i laget.
Är det så jävla kul att spela fotboll.
Sparka på en boll. Man kan ju se det på tv.
I en varm soffa.
Eller på plats. En solig dag.

Ska jag sluta igen efter sista matchen. För att börja igen i januari.
Och ja. Så jävla kul är det nog.
Alla fall i omklädningsrummet.

A.

Ps. Var inte oroliga. Jag börjar tina upp.

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

Men stackare..ingen som fixa varm choklad när du kom hem?
Fotboll ÄR roligt :)

4:08 em  
Blogger A. said...

Nepp ingen varm choklad alls...

Och ja, det är rätt kul egentligen. Men kanske inte i ösregn...:-)

6:15 em  
Blogger emster said...

Det är ju jättebra att ha ett intresse! Speciellt ett som håller en i form... annars kan ju Le Ålder komma i kapp en...

:-)

7:15 em  
Blogger A. said...

Emster: Du har en poäng. Den där Le Ålder ska vi akta oss för...;-)

12:59 em  
Blogger Ninde said...

Förutspår att A 45år kommer stå och frysa på en fotbollsplan som lagets mest engagerade fotbollspappa.. Sen spelar du med seniorerna några år. "Slutar för gott". Gör comeback med ny höftled i PRO-laget samtidigt som du kraxar goda råd åt barnbarnen i knattelaget.. "Ränderna går aldrig ur" som man säger. Och varje år kommer du bestämt deklarera att detta blir din absolut sista säsong..;)

2:07 em  
Blogger A. said...

Ninde: Jag tror tyvärr att du är farligt nära sanningen hehe...

2:56 em  
Anonymous Anonym said...

Du låter skrämmande lik henke larsson. Jag slutar, jag slutar inte jag slutar jag slutar inte. Har han slutat? nån som vet? anyone..?

6:02 em  

Skicka en kommentar

<< Home