lördag, november 08, 2008

Lugn fredag. Somnade klockan 22.10.

Med kommentarer idag om att jag är gammal och tråkig. Kunde inte bry mig mindre.

Annars städning, träning och tidig middag med Lillbrorsan hemma hos Mamma och Pappa A.
Trevliga samtalsämnen.
Som att Mamma A talar om för mig att jag kanske ska tänka mig för innan jag ger bort en Wassermaxx till Lillbrorsan i julklapp. Hans donna dricker ju inte kolsyra.

Lillbrorsan vart överraskad och glad. Han vill gärna ha en sån i julklapp sa han.
Tack mamma.
Det är ju roligare om alla vet vad de får.

Pappa A undrar när jag och Lillbrorsan ska börja bidra med något. Vi förstod inte vad han menade.
Men sen kom en gammal harang om att Lillbrorsan är en slö fan som aldrig plockar upp något och att jag äter middag där för ofta.
Inte likt Le Twin har vi några barn eller sommarstugor som han kan låna heller.
Då passade Lillbrorsan på att fråga om han kunde vara i fjällstugan över nyår.

Då mörknade farsan och svarade att när han byggt ett eget hus kan han vara där när han vill...

Sen samtal med tvåbarnspappa som var barnledig. Han hade smitt stora planer för kvällen.
Middag, fina viner och ostar.
Tills jag hör från hans sida av samtalet.

"...men skämtar du med mig? Har du köpt Pepparbiffar? Du vet ju att jag inte äter det. Fan så jävla less jag blir på dig..."

Bra start på den första barnlediga helgen på två år...

Vad blir då sensmoralen frånsett att kvinnor är svåra att behaga.
Jo det måste ju bli att krydda i tillvaron är överskattat.

Jag lutar mig tillbaka i soffan och laddar för att 8 månaders plåga äntligen ska vara över imorgon. Att jag ska kunna börja längta efter nästa säsong och ha höga förhoppningar igen.
Och Fars dag.

En bra lördag!


A.

12 Comments:

Anonymous Anonym said...

en annan sensmoral kan ju vara att killar är ouppmärksamma typer

men jag är ju också av den svåra sorten :)

Hoppas tillskottet skyndar på!

12:16 em  
Blogger A. said...

Hehe... :-) Tänkte inte på det. Men det är ju bara eftersom jag aldrig skulle göra en sån miss... ;-)

12:48 em  
Blogger Ninde said...

Förstår henne. Pepparbiffar. Hur kunde han?

9:33 fm  
Blogger A. said...

Ninde: Bortskämda kvinnor. :-)

11:25 fm  
Blogger Ninde said...

Är vi inte värda det då? ;)

1:20 em  
Blogger A. said...

Nja.. inte alltid om ni ska ha sån attityd. Det handlar om det big picture. Ska man bli bortskämd ska man förtjäna det...

1:44 em  
Blogger Ninde said...

Själv har jag attityden att den kille som jag anser vara bra nog att vara ihop med också förtjänar att bli bortskämd. Men visst, kör på din linje du...

..och hur vet du att hon inte hade förtjänat det? Var det inte hon som just klämt ur sig två ungar åt honom? ;)

2:05 em  
Blogger A. said...

Motvals-Ninde: Naturligtvis. Men vart vill du komma?
Att man ska kunna vara så bortskämd att man kan bete sig hur som helst och gnälla som en liten bebis vid minsta fel eftersom man trots allt valt att vara tillsammans med den andra?

Icke säger jag. Varför ska man då skita i att visa tacksamhet och inte förtjäna att bli lite extra bortskämd...

2:55 em  
Blogger Ninde said...

Nja. Det funkar ju bara om man turas om och finns ju såklart gränser, det fattar du säkert.

Gnälla som en liten bebis får han bara göra när det är riktig kris. När chefen varit dum. Eller fel lag vunnit.

3:25 em  
Blogger Ninde said...

Dessutom. Hur svårt kan det vara att undvika att köpa något man vet att ens respektive hatar inför da special weekend. Hur glad skulle du bli om hon kom hem med ett dubbelpack pannkaksmix?

3:32 em  
Blogger A. said...

Han kanske inte visste det?

Eller som i det här fallet glömde bort det :D

3:50 em  
Blogger Ninde said...

"Glömde bort det." Så viktigt var det...;)

3:55 em  

Skicka en kommentar

<< Home