fredag, november 14, 2008

Och på sjunde dagen

Vilade inte gud. Han skapade dåligt väder för han var sur.

Fan vad det regnar. Regn var roligare när man var yngre.

När blir man för gammal för att gå ut med en plåtbricka, hoppa i vattenpölar och se söt ut i Sydväst.

Nåja. Fredag och jag är lätt förtjänt av ett par lugna dagar. Som ikväll. Pokerkväll med kompisar.
Kan bli ett problem.
Frånsett att jag redan fått mail med kontonummer till de andra för att "spara tid" åt mig.

Sen finns det ett problem till.

När blev poker det viktigaste på en pokerkväll?
Dessa killar räknar odds. Bedömmer chanser. Är superseriösa. Räknar säkert kort också.*
Vad fan är ett pottodds?

Jag anser att pokerkvällar består av skitsnack. Öl. Gärna sprit och kanske om de tjatar lite kortspel.
Att det kan vara så olika.
Och jag är säker på att jag har rätt syn på det hela.

A.


* Har flera gånger sagt åt dem att det ska vara 52 kort i en kortlek men då tittar de konstigt på mig.