lördag, juli 24, 2010

Sommarfrågor

Hmm. Snart bara två veckor ledigt kvar.
Och en massa frågor har dykt upp.

Som;
1. Hur i helvete går man upp i vikt när man borde?
Jag har använt mitt gamla knep och gått förbi chipshyllan flera gånger. Det brukade garantera ett kilo per gång förr...

2. Varför finns det lampor i kylskåp men inte i frysar?
Är det orimligt att tro att man tex behöver en glasspinne mitt i natten någongång? Tycker inte det. Och då vill man ju inte få en päron när man egentligen vill ha banan.

3. Tröttnar inte folk på Morden i Midsummer?

4. Ska jag eller ska jag inte åka till stugan i Norrland och hänga med mamma och pappa?
Svår fråga. Ganska behagligt att vara husvakt.

5. Vet ni hur svårt det är att få tag på en sån där mask för ögonen man får på plan när man ska sova?
Jättesvårt. Men på Clas Ohlson finns de.
(om man nu inte vill ha en kylmask för trötta ögon från dyr sminkbutik)

Så många frågor så få svar :-)

Eder A.

Ps. Köpte naturligtvis även en dyr kylmask för trötta ögon.
"... Hej, är det en sån här mask som man använder för att bli av med påsar under ögonen och liknande? Har fått i uppdrag hemifrån att köpa en sån..."

Så lät det när jag betala den. Jag är så jävla töntig. Men jag ljög inte, även om det var mitt eget uppdrag hemifrån.

9 Comments:

Anonymous dotts said...

åkej, en dott tillbaks till stan och internett kan givetvis reda ut detta.

1. chips är inte vägen, du får ta vgen via bodybuilderhyllan och köra smaskiga smoothies med en massa extra protein och carbs och annat näringsrikt tjafs i

2. fråga 404 om det, han har svaret

3. jo

4. gratis mat och näringsrika smoothies? isf svar ja, annars stay home och satsa på vila och stocholmshäng

5. nu vet vi det, men jag hade annars bara promenixat förbi åhlens och kirrat det

:)

11:34 em  
Blogger Serafim said...

1. Finsk bonddiet. Smör, kolhydrater och grädde.

2. Hmm.. intressant fråga men om mnaär så pass vaken mitt i natten att man ska äta glass varför inte tända en lampa?

3. JOOOO jag hatar det!

4. Nja om du åker med mamma A lär du få en massa mat och kanske bli ompysslad?

5. Jag vill också ha en. Bara för mörkläggning. Men Claes Ohlson? Finns det inget sexigare ställe?

10:15 fm  
Blogger eff said...

Jag har lampa i min frys!

10:31 fm  
Blogger A. said...

Dot: Du kan vara något på spåren med alla svar. Åhlens hade iofs sålt slut på sina masker :-) Skönt att vara tillbaka med internet?
Bodybuilderhyllan säger du, kanske en bra ide. Inne på min andra helt nya garderob på mindre än ett halvår pga att inget passar...
Misstänker att det blir Sthlmshäng även om jag garanterat skulle bli bortskämd där uppe.

Serafim: Finsk bonddiet. Ja, den såg lockande ut :-)
Sexigare ställe än C.O? Nu förstår jag inte ;-)

Eff: Nu känner jag att jag måste byta frys hehe

11:02 fm  
Blogger eff said...

Det är ett trekvartshögt frysskåp av märke Electrolux. Rekommenderas, det är kallt och sånt.

9:32 em  
Blogger A. said...

Lampa, och dessutom kallt och sånt. Måste byta - låter nästan för bra för va sant :)

4:22 em  
Blogger Ninde said...

1. Meeh. You're doing it all wrong A. Först vräker du i dig onyttigheter (tänk fett, socker och blixtsnabba kolhydrater här.) För du ska ju ändå börja banta i morgon, right?

Sedan går du på svältdiet* bara såpass länge att din kropp ställer in sig på svält och drar ned förbränningen.

Sen växlar du snabbt över på frosserispåret igen. Din kropp kommer då att i vild panik lagra vad som lagras kan av kalorier och du går upp i vikt. Glöm inte att samla lite tjejkompisar att tjata hål i huvudet på också om att du inte kan fatta varför du går upp istället för ned också. För att få det riktigt autentiskt...;)

* Ja ja. Check with your local företagsdoktor innan dårå. Som jänkarna säger för att friskriva sig ifrån alla dumheter folk hittar på..;)

2. Därför att inga normala människor behöver rota runt i frysen i mörket? ;)

3. Du menar att det finns folk som fortfarande tittar på det? Eller ens nån kvar att ha ihjäl i den där byn...

4. Norrland såklart. 10.000 myggor kan inte ha fel. Norrland är fantastiskt...

5. Inte svårt alls. Flyg första klass och du får en i den där kömplimentary necessären...;)

12:12 fm  
Blogger A. said...

Ninde: Din ide verkar obehaglig måste jag säga. Riktigt obehaglig.

Sen.

2. Alla måste någongång rota i frysen under en mörk natt. Då behöver man en lampa.

3. Vet inte om någon tittar. Sänds gör det ju. :D

4. Norrland vann :-)

5. Lyxlirare. Första klass...

12:57 em  
Blogger Ninde said...

Obehaglig? Tja. Den lär ju funka iaf sägs det. Vill man vara fin får man lida pin, eller hur var det nu? ;)

1:44 em  

Skicka en kommentar

<< Home