måndag, november 22, 2010

Helgen som flög förbi...

Nu tror ni ju att jag ska skriva att jag haft en exeptionellt rolig helg.
Men icke. Så jobbar inte jag.

Fredagkväll valde jag att däcka i soffan vid halv åtta. Iklädd mina finaste "visa dig inte utekläder" för att vakna klockan 23 och inte kunna somna om.
Lördag bestod i snabbt besök hos M&P för att titta lite på kort från deras resa till Portugal.
Som förresten var lyckat tills jag på lördagen ringde pappa för att berätta att vi hade sex rätt på hästarna*

Eftersom jag förra året pajade familjens resa dit ner genom att hamna på sjukhus så har vi skojat lite om att jag inte får följa med den här gången eftersom jag sabbade den sist.
Så rolig som jag är ringde jag, mamma svarar och jag drar ett litet roligt skämt om att det var tur de åkte i tid eftersom jag blivit påkörd.
Troligtvis bara en bruten arm.
Sen skrattade jag.
Det gjorde inte mamma A.
Hon sprang tydligen ut ur en affär och började gråta.
Inte helt lyckat.
Ska nog hålla mig från olyckskorpsskämt med henne i fortsättningen.
LB tyckte det var småroligt dock.

Annars för ett år sen låg jag hemma sjukskriven och knaprade kortison. Jag mådde nog nästan bättre då än nu om jag ska vara ärlig. Kortison lurar ju en att tro man är helt frisk i alla fall.
En jävla sjukdom att vara seg.

Sen i söndags så lekte jag lite med lille Schvanteé. Han kan nästan säga mitt namn nu. Klart bättre än farfar som heter ajaj. Och Lb som heter iikk...

Det var min helg. Just ja, somnade framför Beck igår.

A.


* 135 spänn man tackar.

5 Comments:

Blogger grannfrun spekulerar said...

Aaaaaw? Varf ringde du inte?

6:43 em  
Blogger grannfrun spekulerar said...

Aaaaw? varf dissar du mina kommentarer?

6:45 em  
Blogger A. said...

Vem skulle jag ringa och varför? Och sen har jag trots allt ett litet liv vid sidan av datorn. Alltså dissas ingen.

Jag är bara trött.

10:19 fm  
Blogger Serafim said...

Hahaha! Det var ett roligt skämt men kanske inte den effekten som du hade tänkt dig..

11:01 fm  
Blogger A. said...

Serafim: Resultatet vart sådär kan man väl säga ;-)

2:05 em  

Skicka en kommentar

<< Home