söndag, november 28, 2010

Idag 1:à advent

Eller söndag som jag kallar det.
Och någon form av kort vecka eftersom jag åker till Sälen med jobbet på torsdag.
Jag har sett agendan. Hoppas det bara är den officiella. Annars blir jag nog snabbt trött.
Och hoppas jag slipper dela rum med någon. Ska börja spela ut sjukkortet imorgon tror jag.

Sen så avser jag julpynta imorgon. Inte idag.

Annars en helg med många aktiviteter. Riktigt trött nu.
Gårdagen kröntes dessutom med en arg lapp
Någon jävla idiot hade tagit min parkeringsplats.
Det gör man inte ostraffat.
Då både ringer eder A till parkeringsvakterna så man får böter och skriver en arg lapp som lägges i en platsficka på rutan.

Vad det stod?

"...exakt vilket ord i Förhyrda Platser förstod du inte? Förhyrda eller platser?..."

5 Comments:

Blogger Malin said...

Jag gillar din "arga lapp". Det är skönt med tydliga människor.

9:04 em  
Blogger Ninde said...

Arga lappen i plastficka? Hade du ingen nyckelknippa att skriva med? Eller åtminstone den där klassiska förtryckta "Assholes like you should take the bus" komplett med lämplig illustrering.....

2:04 em  
Blogger A. said...

Om den inte legat i en plastficka hade det ju snöat på det ;-)

Sen var jag ju tydlig tyckte jag. Gav ju tydliga alternativ om vad som kunde vara svårt...

2:29 em  
Blogger Ninde said...

..man kan aldrig vara tydlig nog med idioter..;)

3:43 em  
Blogger A. said...

Och du vet vad de säger. Sänk dig aldrig till en idiots nivå. De vinner lätt på erfarenhet :-)

7:07 em  

Skicka en kommentar

<< Home