onsdag, januari 11, 2006

Bortskämd, dryg och jobbig?

Nu skulle man kunna tro att Le Blogg laddar upp för en rejäl sågning. Men icke. Det handlar den här gången om A.

I morse lämnade jag in bilen på service. El-fel samt byte av startmotor. Så långt allt ganska okej. Sen kom det trista - Åka kommunalt till jobbet.

Fy fan.

Är man bortskämd om man tycker att det är värdelöst, inte kan förstå hur folk kan tränga ihop sig som boskap i en tågvagn och sen en buss?

Är det för mycket begärt att tycka ens med resenärer ska duscha en gång i veckan och inte lukta illa som fan när man ska trängas på tåget. Är man dryg om man inte kan se det naturliga i att knuffa sig fram till dörren när man ska av? Utan muttrar surt åt den som gör det?

Är det svårt att fatta att man släpper av de som ska av innan man går på???

Det enda som saknades för att göra min resa till en sån där alldeles speciell resa. En sån man aldrig glömmer, var att det inte dök upp några indianer med en panflöjt och ville ha pengar för att man tvingats lyssna på dem... :-)


Jag hatar panflöjt.


9:e dagen utan snus. Ser mig nu mer som en icke-snusare. Vikten skiter jag i idag. Köpte en påse godis igår. Det godaste jag ätit på evigheter. Sockerchock som jag behövde.



A.