torsdag, februari 23, 2006

Hobby

Efter en skön promenad runt i området i solen kanske håret kan få tillbaka sin lite blondare ton än vad det har nu...

Med Jihde-frillan och skönt solblekt hår kommer jag se ut som en surfartyp... Kommer vara grymt eftertraktad förmodligen när jag tar min skidhelg i Härjedalen snart. Kommer vara kung på Veras Krog. Nån som ska med?

Medan jag gick runt i solen analyserade jag mitt leverne. Jag jobbar, jag tränar och jag ser på tv.

Jag behöver en hobby.

Några förslag? Sticka? Knyppla? Virka? Tälja barkbåtar?

Alla förslag uppskattas. Det vinnande förslaget ska jag börja med... Lovar sen ska resultatet redovisas på Le Blogg...


A. Er hobbysökande vän i cyberdjungeln...

10 Comments:

Blogger ajja said...

Men du Lois och Geishan tänker ta sig an dig i helgen igen ju?! Tjejer, rött kanske? :)

Hmm, Hobby.. Återkommer.

2:35 em  
Anonymous Anonym said...

Mitt spontanta förslag var krokodildressyr, men det är kanske en aningens orealistiskt.
Hm, jag stickar ju och virkar, inte så sexigt men man får snygga grejer att ha på sig och det kan göras framför tv, bloggläsning. Dessutom är det lite extra charmfaktor när en kille handarbetar :)

www.garnstudio.com

4:16 em  
Blogger A. said...

Dot: Ditt förslag leder hittills...

4:38 em  
Anonymous Anonym said...

A: Vilket av förslagen? Krokodildressyr? :)

9:30 em  
Anonymous Anonym said...

Hobby?
Spriten duger väl?

Apropå dagens låt. Stans nyaste(?) lunch hak. Vi kan kalla det McG kör samma playlist på winamp varje dag, så ungefär sisådär 1556 får man höra Carrie när man käkar, nästan värt 68 spänn bara det.

9:47 em  
Anonymous Anonym said...

1256 skall det vara såklart.

9:48 em  
Blogger A. said...

404: Sant, är ju livrädd för krokodiler så en knapp ledning för stickningen... Dessutom fanns det ju en viss charm i det. Bra för mig.

CK: Sprit, vill man ha det som hobby. Var väl mest tänkt som ngt att göra när jag har tråkigt. Det ligger trea just nu...

9:12 fm  
Anonymous Anonym said...

Toppen för mig, jag tycker ju inte om att tävla om jag inte är garanterad vinst. Om ingen kommer med någon vettig hobby till dig snart så dansar jag en liten segerdans :)

9:34 fm  
Blogger A. said...

Segerdansen närmar sig för dot om det inte ramlar in fler förslag... I så fall ska jag virka en mössa...

1:49 em  
Blogger eurantane said...

jag googlade på "jag behöver en hobby" för jag behöver verkligen ocks en hobby.
nu har jag ratat förslag som; måla tavlor, lägga pussel, sticka, sy kläder, göra smycken, laga mat och kommit fram till att jag ska göra musik. electroniskt/dance. kanske nåt av det jag ratade kan vara av intresse för dig.

11:17 em  

Skicka en kommentar

<< Home