onsdag, mars 22, 2006

Godmorgon och den broderliga avundsjukan...

En bra dag idag. Lagom kallt, solen kommer att skina, det drog lagom kallt i bilen genom mitt tillfälliga duschdraperi som hänger där istället för fönster.

Dagens låt - St Quentin med Johnny Cash

"...St Quenting I hate every inch of you..."

"....Kollegor, jag tröttnat på alla er..."*

Igår fick jag en ny piketröja av mina föräldrar som tack för ett par husväkterier. En stilig Peaktröja. Randig. På tvären. Pappa påpekade glatt att de köpt en storlek större än mamma trodde jag hade.

"... Du börjar bli lite fet...hehe"


Men senare när jag pratade med lillbrorsan frågade jag vad han fick av dem eftersom mina föräldrar är rättvisa mot sina tre söner.

A. - Fick du också en tröja av morsan och farsan?
Lb. - Va, nej! De stannade förbi här med lite toa och hushålls papper...
A. - Hehe.. ja, man ser ju vem favoriten är.

Nu måste jag ringa tvillingbrorsan och påpeka att jag fått en tröja :-)


A. Favoritsonen


* Egen variant. Lyrik i Ledinklass förmodligen