tisdag, mars 21, 2006

Tisdag, morgon och gamla hederliga lite mindre bittra Le Blogg är tillbaka

Le Blogg of Bitterness är nedlagd.

Jag är på bra humör igen. Anledningarna är många men ska sammanfatta dem.

- Mamma ringde och berättade att hon köpt något åt mig som jag skulle få. Jag gillar att få saker.

- Staffan Hellstrand på Mix Megapol. Jag gillar Staffan Hellstrand. Inte hans fåniga fotbollslåtar men resten. Får jag bara höra Poodles nu så kommer dagen att bli strålande.*

- Solen kommer att skina som fan och igår var det vårdagjämning. Alltså, dag och natt lika långa. Tror jag. Idag ska jag sitta på min bänk och sola. Igår satt "den inställsamme" där. Gillar honom inte.

- Jag har lagat sjuk god mat till lunch,



Nu har jag några punkter att ta upp... Eller en viktig.

- När kommer fortsättningen på Prison Break?

Det var egentligen det enda jag tänkte ta upp men det är viktigt.

Ska jag bjuda er på ett redan klassiskt mail från ett försäkringsbolag....? Ja jag gör det.

Länsförsökringar har den trevliga tjänsten att man kan göra skadeanmälan via nätet.

Jag beskriver att jag haft inbrott i bilen. Lämnar försäkringsnummer och personnummer. Reg nummer på bilen och modell på bilen får de också. Att det hänt på en parkering utanför min bostad skriver jag och att de snott bilstereon. Genom att krossa rutan på förardörren.

Är ni med?

Svaret jag får från försäkringsbolaget. Är det en båt eller bil?

Vad är det för fel på människor.


A. Er kapten på skutan


* Eventuella klagomål på min musiksmak är inte alls välkomna.

5 Comments:

Blogger ajja said...

HAHA! hmm.

(Lyssnar på Poodels)

10:48 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag får lite Europe-känsla när jag lyssnar på Poodles. Men vad är det för namn?

1:07 em  
Blogger A. said...

Namnet, Poodles, pudlarna, pudelrock...

Tom rätt böjningsform!

3:17 em  
Anonymous Anonym said...

Ja, men inte så tufft va?

3:52 em  
Blogger A. said...

Nej inte jättetufft.

Poodles of Satan eller något sånt hade funkat perfekt...

4:17 em  

Skicka en kommentar

<< Home