tisdag, maj 30, 2006

Avdelningen dåliga ideér

Om man inte gillar tonfisk.

Är det så smart att tro att man vid 29 års ålder då ska helt plötsligt börja göra det?
Om jag börjat gilla det? Inte det minsta.

Resultat - jag fick köpa en sallad till till lunch och tjejerna i cafét skrattade åt mig.

Ungefär lika äckligt som när jag blandade i Oboy i kaffet för att det skule smaka lite choklad.


För övrigt när vi ändå pratar om dåliga ideér så slog den svenska motsvarigheten till Discovery till igen. Dokumentär igen. "Den perfekta penisen"
Så att man blir mörkrädd. Skulle verkligen vilja höra hur en anställningsintervju går till på det där stället.


Kanal 5 chef - Jaha, du söker jobbet som programchef här?
Sökande - Ja, för fan, gillar tv vettu liksom. Jag ser fett mycket på tv. Tror jag passar här liksom...
Kanal 5 Chef - Coolt. Fett bra att du ser på tv. Vad har du för intressen då mannen?
Sökande - Alltså. Tv. Och så sex. Och coolt om man kan kombinera liksom. Fett...
Kanal 5 Chef - Om du skulle liksom namedroppa några som du tycker är förebilder ?
Sökande - Alltså. Jag är mig själv. Jämt liksom. Men Big Brother-tjejen ser så ju sjuukt bra ut.
Kanal 5 Chef - Coolt. Det är ju vårt program.Fett med kredd att du ser det. Jag satte på he... Intervjuade henne själv innan hon gick in i huset. Vad gillar du mer på tv då?
Sökande - Allt egentligen. Ser på allt. Big Brother, Farmen, Idol, Fame Factory. Ja allt alltså... Du hajar va?
Kanal 5 chef - fett. Du får jobbet... Fixa nån dokumentär bara. Ibland liksom. Du vet. Slippa gnället om att vi är oseriös.
Sökande - Det är lugnt. Chilla bara. Ordnar det...


Bara en tanke. Kanske inte alls så det går till. Vad vet jag. Kanske grymt tryck på 5:ans dokumentärer...

Dagens låt får ju då bli - Moneybrother - Building walls around us.
Enda sättet att skydda sig...

A.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tonfisk. Blä!

6:48 em  
Blogger A. said...

Ja. Fattar inte hur jag tänkte. Fick för mig att det "inte" kunde vara så äckligt som jag mindes det och så ska det ju vara nyttigt...

Bra tänkt? Nja...

8:47 fm  

Skicka en kommentar

<< Home