torsdag, oktober 19, 2006

Min nya hobby

När jag som vanligt inte hade något att äta hemma fick jag besöka affären. Hemköp Grande runt hörnet från La Casa A.

Mat inhandlades och sen gick jag som vanligt runt i ett slags koma där all mat i hela affären talade om för mig att

"..köp mig inte, gå runt som ett mongo i en timme här istället och verka skum..."

Menjag föll inte för knepet utan handlade en delikat middag av fil. Och Müsli.
Sen så jag det. Brödmix.

Hem och baka. Riktigt kul och nu ligger 20 nybakta småfranska hemma och jag sitter redan och funderar på vad jag ska baka ikväll...


A. Bagarn.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Meh. Det är ju fusk. Bakat har man gjort om man gjort att själv från början ju. Helst ska degen ha legat och jäst i flera dagar innan också.

10:14 fm  
Blogger A. said...

Va fan. :-) Jag har bakat. Så det så. Man får se det som en process :-)

10:17 fm  
Anonymous Anonym said...

Bakat med kärlek, då kanske det räknas. Fast det lät å andra sidan lite småäckligt.

10:20 fm  
Blogger A. said...

Det bakades med lagom mängd kärlek. På det bra sättet :-)

10:55 fm  

Skicka en kommentar

<< Home