torsdag, juni 28, 2007

Oväsentligheter

Jag såg senaste Bondfilmen igår. Han är coolast hittills.
Bara så ni vet.

Annars så börjar man så smått återhämta sig efter helgen. Som mamma A så snällt påpekade.
"...Du är inte 20 längre".
Det tyckte hon var kul. Tills jag sa.
"inte du heller".
Det tyckte pappa A var kul.

Sen finns det en ny regel i Sthlmstrafiken som jag gärna vill tipsa den som ska hit under sommaren om.
Jag ger er ett utdrag ur lagtexten.

"...vid regn förbjuds Stockholmsföraren att använda gaspedal, då detta kan innebära att det inte blir extra långa köer. Detta i enlighet med vädertrafiklagen § 12. Om denna lag bryts kommer du som förare ställas till svar för att i enlighet med "Jag kan bara ligga i mittenfilenlagen §1" och bestraffas med arga blickar från de som kör om dig på insidan."

Har jag tolkat fel Sandra?

Kanske något att tänka på ni som eventuellt ska hit.
Men idag är det. Sol. Och jag ska på kurs.
När ska man hinna sola egentligen? Alla kan ju inte leva på brun utan sol som Ninde?

A.

PS. Sista veckan med kurser. Ska nog fira lite på fredag.

10 Comments:

Blogger S said...

Är du säker på att du inte borde blivit jurist istället? Vädertrafiklagen. Jag är stolt över dig! Du har tolkat lagen korrekt.

8:34 fm  
Blogger Ninde said...

*Tss* Vilket påhopp! Har faktiskt inte behövt missbruka sånt på ett tag. Vissa av oss är fortfarande bruna efter semestern he he.. ;)

8:38 fm  
Anonymous Anonym said...

Haha, det är kul med namedroppning i bloggar.

10:55 fm  
Blogger A. said...

Sandra: Jag har det va? Blir lite stolt över det men inte helt överraskad. Har ju ändå 10 poäng juridik... ;-)

Ninde. Det här är från dagen innan midsommar. "...Väskan är packad. Sommarklänningen nystruken. Solbrännan påbättrad med brunutansol..." :-)))

Ida: det är min nya grej. :-)

8:05 em  
Blogger Ninde said...

a: Hm.. du vet den där skillnaden mellan bruk och och missbruk ? Och jag är fortfarande brunare än dig. Ha! ;)

10:23 fm  
Blogger A. said...

det vet du inget om... :-)

Och vill du att jag ska kolla efter fler referenser till brun utan sol...

12:48 em  
Blogger Ninde said...

a: Nä jag drog den slutsatsen att Sahara slog Soldäck...fel av mig? ;)

Säger som min mamma sa när jag var liten o läste hästböcker. "Det kanske inte är någon stor litteratur. Men jag antar att jag ska vara glad åt att du läser en massa"? ;)

Påtal om det. Hur går det med Min Häst tidningen ? :D

2:31 em  
Blogger A. said...

Borta bra men hemma häst? Bäst...

Kommer en recension på Min Häst i helgen... Och givetvis ska lilla tjocka Tubbe nämnas... ;-)

4:08 em  
Blogger Ninde said...

"Borta bra men hemma häst"..som det borde vara ;)

och Mulle heter han väl fortfarande? :)

4:26 em  
Blogger A. said...

Det kanske var så... Hade helt glömt bort så jag tog vad jag tyckte var ett lämpligt namn på en tjock men snäll liten häst...

5:33 em  

Skicka en kommentar

<< Home