torsdag, maj 22, 2008

När A inte riktigt tänker efter...

X- Vad säger du om att gå ut och käka en bit ikväll?
A - Låter väl kanon.
X- Då säger vi så.

Sen ett par timmars ånger. Jag vill ju verkligen inte.
Briljant ide. Skickar sms.
Avböjer skyller på jobbet.

Får bittert svar.
Får dåligt samvete och tackar ja.
Kollega påpekar

Kollega - Vad tror du om Champions Leauge finalen ikväll.

A får panik. Har totalt glömt bort den.
Och har lovat bort mig.

Snabb middag klar innan 20.00. Sen snabbt hem.
Det är min plan. Hur tråkig kan någon vara i två timmar typ.
Svaret är oändligt tråkig.
Jag råkar svära - Chockad min...
Jag råkar dra ett skämt om att bygga ett skyddsrum i källaren - Chockad min...
Jag påpekar att det är Champions L final -Chockad min och kommentar om "ser du på det fortfarande"
Jag gäspar och hintar om att jag vill hem - Chockad min och kommentar om "du börjar lägga av dig"

Och under hela den här tiden har personen i fråga inte fattat att det är han jag svär över, vill stoppa i ett skyddsrum, komma ifrån med förklaringar om fotboll* och att jag tom blir så trött på att jag gäspar.

Från och med nu kallar jag honom strutsen.


A.

* Vilket jag vet att han är totalt ointresserad av...

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

HAHAHAHA...det var det roligaste...han du vill stoppa i skyddsrummet..etc etc...hahahahaha

2:31 em  
Blogger Ninde said...

Djupt chockad över att någon kan vara så lättchockad. Har han alltid varit så tråkig? Säger som vi säger om ett av M's ex;- Men vad i helafriden såg du hos honom från först början egentligen? Hade du inte råd med taxi hem? :)

2:49 em  
Blogger A. said...

PPPolly: Han anar inte vad nära han var att hamna där..

Ninde: Hehe. Var noga med att se till att jag hade pengar kvar till det... :-)

Och ja. Alltid lika tråkig.

3:16 em  
Blogger Ängeln said...

Hmm tänk dig om han hade varit tjej.. hade han varit lika tråkig då eller hade du tyckt att den lätt chockade minen var bedårande?

9:11 fm  
Blogger A. said...

Lätt bedårande så klart. :-)

5:14 em  

Skicka en kommentar

<< Home