måndag, augusti 18, 2008

A har problem med...

Sin karaktär.
Oerhörda.

I lördags sitter vi tre glada sjömän och kollar på fotboll och dricker några öl. Kollar fotboll på TV.
A har redan innan han åkt dit meddelat att han varken har lust eller egentligen råd att gå ut sen på kvällen utan att han ska med sista tåget hem.

Kompis 1 berättar det för kompis 2.
Kompis 2 skrattar tydligen högt när detta berättas och tillägger att han "aldrig vart så säker på någonting som att jag ska med ut"

Jag kommer dit. Jag står vid min historia. Jag ska inte med ut. Klockan blir elva och i täten för att beställa taxi står A. Jag kan ju fortfarande hinna med sista tåget hem.
Inga problem. Blir ingen helkväll för A.

Sista tåget går 00.45. Eller möjligtvis 01.15.

Klockan 01.35 beställer någon in 8 shots bara för att det är kul.
Klockan 02.30 föreslår någon att vi ska gå vidare.
Klockan 02.31 muttrar någon över sina tråkiga kompisar.
Klockan 02.59 går någon hem.
Klockan 03.30 vinglar en trött men glad någon in genom dörren.
Klockan 09.00 på söndag vaknar någon och är sisådär nöjd med sig själv.
Karaktär mina vänner. Karaktär kallas det.

Är det bara jag som har detta problem. The Brat har dem definitivt.


A.

10 Comments:

Blogger Ängeln said...

Hahahahaha!!! Vilken grym karaktär..

12:10 em  
Blogger Ninde said...

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

1:14 em  
Blogger emster said...

Man kan ju ändra sig. Inget fel med det :-)

1:39 em  
Blogger Ninde said...

Håller med ängeln. vilken karaktär du har, nästan imponerande dålig..

1:43 em  
Blogger A. said...

Ängeln: Ska sanningen fram så är jag inte alls så missnöjd med min karaktär. Tar ofta med mig på roligheter...

Emster: Jo det kan man. Och inget fel med det. Stora frågan är nog om jag vill egentligen... ;-)

Ninde: Gadda ihop er bara du och Ängeln. Ni vill ju säkert inget hellre än att få hänga med ;-)

2:34 em  
Blogger Ninde said...

Hänga med eliten på hästtävling ja..;)

4:39 em  
Blogger A. said...

Ninde: Har jag fått en inbjudan till hästtävling av er? Kul. Jag är på. Kan jag ha chaps på mig? ;-)

4:51 em  
Anonymous Anonym said...

Klockan 04:19 skickas sms ;-) fast det var kul. Jag tror halva skeden blev lite svartsjuk.

8:49 em  
Blogger Ninde said...

Har du? Hur i helafriden gick det till.. ;)

Om du kan ha chaps på dig? Inte om du planerar att göra en Schyffert..

10:18 fm  
Blogger A. said...

Ninde: Nej nej... Ingen Schyffert. Bara chaps... Tror jag är snygg i chaps.

Zany: Visade ju sig att hela Jkpg inte var i Sthlm. Ni var visst två som inte var här men fortfarande riskfritt att palla äpplen tror jag.. ;-)

11:16 fm  

Skicka en kommentar

<< Home