fredag, augusti 15, 2008

Le Fredag

Då var semestern slut för den här gången. Eller tills i september då jag ska iväg en sväng till vårt västra grannland - den sista sovjetstaten - och kolla på stora svartvita fiskar.

På måndag börjar det på riktigt. Jag ska kryssa fram mellan filerna. Måste gå upp tidigt.
Komma tidigt till jobbet för att få en av de bra parkeringsplatserna.
Lyssna på vad kollegorna haft för sig under sommaren.
Ha kollegor att äta lunch tillsammans med.
Kan nog bli rätt skoj.

Annars så kan jag konstatera att jag är i sjuk avsaknad av helgplaner sen ett flygfält norr om Uppsala men söder om Gävle regnat sönder.

Jag misstänker att helgen kommer gå åt till att skaffa Le Twin en födelsedagspresent.
Kommer bli svårt.
Jag har satt ribban högt de senaste åren och kommit ut med superba-presenter. Jag har en standard att följa.
Jag kommer inte ihåg en endaste grej han fått men vet att det varit bra presenter...

Och dessutom är det svårt nog att komma på en endaste sak jag önskar mig.
På frågan häromdagen svarade jag "...en ny bag till träningen..."

Sjukt tråkigt. Jag har ångrat mig. Så se så. Lite bra tips om vad man kan ge till en A har ni väl.
Och jag hatar tv och dataspel.

A.

9 Comments:

Blogger emster said...

Säg till dina kompisar att din gamla nallebjörn börjar att bli lite sliten. Framförallt känner han sig ensam på dagarna när du är på jobbet. Såå... en till nalle som kan hålla gammelnallen sällskap hade varit önskvärt.

5:09 em  
Anonymous Anonym said...

Jag sa ju det förut..dutt & puff sitter väl aldrig fel :) ?

7:13 em  
Blogger Ninde said...

Ett gäng kvinnliga fans? Eller vänta det har du ju redan...:D

11:57 fm  
Blogger A. said...

Emster: Han börjar bli sliten. Utan tvekan. Men jag vill inte att han ska känna konkurrens från en nyare variant här. Får tassa fram försiktigt...;-)

Anna: Jo men jag vill ju ha något som går att slå in också ;-)

Ninde: Nja... Fans vette fan... :-)

8:27 fm  
Blogger Ninde said...

Ha,ha..hrm...;)

10:33 fm  
Blogger Ninde said...

Men kom du på något du önskar dig då? :)

3:41 em  
Blogger A. said...

Ninde: Nja... det gjorde jag nog inte faktiskt. Och inga direkt tips fick man ju heller gällande hårda coola manliga paket.. ;-)

4:29 em  
Blogger Ninde said...

"Hårda coola manliga paket?" ha ha ha :D

4:38 em  
Blogger A. said...

Ninde: Jag behöver sånt. Är man det inte naturligt så måste man få presenter som pekar i rätt riktning ;-)

4:52 em  

Skicka en kommentar

<< Home