torsdag, oktober 29, 2009

Samtal med pharmacist...

Persongalleri.



A - A
P - Pharmacist. Eller apotekare. Modell tant.


A - Hej, jag ska hämta ut lite mer kortisontabletter. Jag har ett e-recept.
P - Hej, då ska vi se.
P - Ja, här är det. 100 stycken den här gången med? Då har du hämtat ut total 250.
A - Det blir bra.
P - Okej. Då ska vi bara gå igenom hur du ska ta dem och ev biverkningar.
A- Det är inte nödvändigt. Jag vet, har ju ätit 150 stycken hittills.
P - Vi måste göra det.
A - Okej, (rabblar hur jag ska ta dem, schemat för minskning samt de vanligaste biverkningarn)
P - Just så är det. Men det är ju jag som ska gå igenom det med dig... Så...



Och ja, sen fick jag höra det igen.


A.

6 Comments:

Anonymous ofelia said...

och kortisonkinderna får du köpet, va? ;)

9:36 em  
Blogger A. said...

Japp hehe... Eftersom tanten tyckte jag såg rätt söt ut i dem så räknade hon dem inte som en biverkning...

10:46 em  
Anonymous m said...

kvinnor har alltid rätt eller hur var det nu...?

11:00 em  
Blogger A. said...

m:absolut!

11:56 fm  
Anonymous ofelia said...

hehe. och män är lätta att "manipulera" :D

6:33 em  
Blogger A. said...

Jag i alla fall. Däri ligger min charm ;)

7:25 em  

Skicka en kommentar

<< Home