söndag, december 19, 2010

God Karma & Insomnia

Jag lider fortfarande av att vara svårt sjuk.
Nu blir ni få som brukar läsa regelbundet naturligtvis oroliga och tänker.

Åh nej, stackars A och hans värdelösa magsjukdom som bara gjort honom smalare och mer deffad.
Men icke. Jag är förkyld. Och har sjukt svårt att sova på nätterna.
Det brukar vara en av mina starka sidor.
Sova alltså.


Men igår firades det en för tidig julafton med Le Twin och hans familj, Lb utan bättre hälft som rymt till Norrland och M&P. Le Twin och familj rymmer ju som vanligt söderut över jul.
LB var lite småsur över att lille Schwantee fick fler julklappar än honom.
"... i 26 år fick jag alltid mest..."

Mkt trevligt. Mina julklappar gjorde som vanligt succe. Jul är utan tvekan den bästa helgen.
Sen så idag har jag bättrat på min karma.
Den måste vara skyhögt på plus efter ha skottat åt min gamla granne Agda. Utan att hon bad om det.
Nu är det bara för henne att spinna loss med rullatorn och ta sig ut i vinterväglaget.

Nu söndagkväll. Kass.
Vill inte jobba. Vill bli pensionär.

I snitt lever man väl ca till man blir 80? Alltså pensionär i 15 år.
De åren borde man kunna ta ut när man vill och sedan jobba längre.
Skulle lätt ta ett år nu direkt.


A.

3 Comments:

Blogger Ninde said...

Svårt att sova? Äh, det är bara ett tecken på att du inte skottat tillräckligt med snö A. As we say in Hemstaden, sömnsvårigheter är bara ett tecken på att man inte är tillräckligt utmattad" ;)

1:04 em  
Blogger A. said...

Haha... som jag skottade. Du skulle ha blivit imponerad... ;-)

12:45 em  
Blogger Ninde said...

Traktor A, traktor. Du får väl önska dig en av tomten..;)

10:48 fm  

Skicka en kommentar

<< Home