onsdag, maj 31, 2006

Men om det hade vart lördag...

Så hade man sluppit dessa små incidenter. A hade kunnat läsa tidningen. Nån av dem som inte skriver alla S som Z* just nu.

Det ramlar ut en hel del journalister från folkhögskolor och universitet. Inte kan det vara så att Aftonbladet är ett drömjobb? Är det så tragiskt

Hur blir man rubrikmakare?
Alu-projekt?
Från en pool med misslyckade stand-up komiker?

Eller så hade jag kunnat ta upp mitt kulturangagemang. Det är ju ändå Mångkulturens År i Stockholm i år. Det satsas ju 30 öre per innevånare i år på det. Bara en sån sak.



Dagens låt : We are the Monkey's - Monkey's
Bara för den där känslan att det är så världen ser på en när man sitter på sitt kontor.

Dagens Kollega : Nr 1. Vilt inspringade på mitt kontor och hojtande att nu är det "kris". För att sen sätta sig på min besöksstol* och prata om sin dotter en halvtimme.
Det ger en perspektiv på kriser.

Dagens mest oväntade : Att bli tacklad av en 10-årig tjej på Åhléns på lunchen
Stenhård rakt i midjan. Oväntat stabil liten tjej.

Dagens mest oväntade 2 : Svaret jag får när jag ber tjejen ta det lite lugnt. Lätt hyperventilerande. "... tjej?!?! Jag heter Emil..."
Svårt när alla barn är långhåriga. Det könslösa samhället? Startade med CK One...

Mest saknade : Solen eller ett paraply.
Enligt rykten finns paraplyerna man saknar i Finland. De har ett annat sätt att se på ägande där :-)


Nu är det moraltest på P3. Ganska kul faktiskt. A anser sig vara en människa av hög moral. Inte som Brandon i Beverly Hills men ändå. Trots det. En känsla av att det inte skulle ha gått så bra.


A. Som fortfarande inte fått något erbjudande om att sommarprata. :-(



* Lite snott av Adam Alsing jag vet. Men han har rätt. Byta ut S mot Z är sjukt uttjatat bara för att det handlar om Zlatan. Eller vad tycker ni Aftonbladet?

** Tycker det är rätt coolt med en besöksstol. Även om bara Kollega 1 sitter i den.

3 Comments:

Blogger eff said...

Bollkonztnär.

Häromdagen såg jag rubrik med ü i stället för y när det handlade om Klüft.

Nån jävla redigerare bör kölhalas.

1:38 em  
Blogger A. said...

Du menar väl kölhalaz?

Stora män och kvinnor förtjänar inte att förlöjligas av redigerare eller rubrikzättare.

Klyftan är säkert razande över den stavningen dessutom... :-)

2:26 em  
Anonymous Anonym said...

Nice! Where you get this guestbook? I want the same script.. Awesome content. thankyou.
»

9:30 em  

Skicka en kommentar

<< Home