torsdag, oktober 19, 2006

Ensam på kontoret

En hel dag. Ensam.
Lugnt och skönt utan kollegorna kan man tycka.
Inte det minsta. Nr 1 och 2 har ringt så att öronen blöder.

Jag skulle kunna ha gått naken men det har jag inte gjort.
Men jag har tänkt på att jag kan göra det.
Däremot tog jag en efter-lunchen-tupplur på soffan i "ankomsthallen" eller entren som det kanske heter*

Jag har haft nästan om möjligt ännu tråkigare än vanligt. Fast lugnt och skönt.
Har dessutom lyckats prata engelska med en svensk kund i 20 minuter innan jag bad om hans e-post adress. Göran heter inte många som inte är svenskar.

Jag har inte lyckats höra en enda bra låt på P3.

Flörtade lite med städerskan. Frågade om hon ville jobba svart hemma hos mig.
Hon var inte så insatt i politik så hon förstod inte.
Vi får se om hon dyker upp.

Sen stretchade jag ryggen liggande på golvet. Kostymen ska ändå in på Kemtvätt när jag ska till landet söder om den ena dåren, väster om den andra och öster om den tredje.
Känner mig lite längre nu.

Annars har dagen varit klart präglad av Sisofys. Så fort jag avslutat något har 1:an eller 2:an ringt om något onödigt så har jag fått putta upp stenjävlen för berget igen.


Så vad har vi lärt oss. Allt är bättre utan kollegorna.


A. Efter en bra dag.




* Ja, det är insynsskyddad.

2 Comments:

Blogger Torpan said...

*fnittrar* Fan vad kul du skriver. Verkar ju onekligen haft en väldigt produktiv dag (o då var inte jobbet inräknat). Skicka iväg kollegerna oftare!

5:00 em  
Blogger A. said...

Tack:) Smicker, finns inget jag uppskattar så mycket som det;) Har inte vart så här effektiv på flera år... men det är det värt när jag slipper kollegorna en dag... Hehe

6:32 em  

Skicka en kommentar

<< Home