fredag, november 17, 2006

Kompisar med handväskor...

Tidigare har jag framfört att det skulle vara intressant med ett manligare alternativ till kvinnornas kjol. Eller helt enkelt en manskjol.

Efter att ha sett att en av supporterklubbarna i Södra Sverige tagit fram ett Kiltalternativ* så diskuterades iden om detta med lika lite arbetande person i vänskapskretsen. Passade då på att lansera min teori om att det skulle vara skönt med en manskjol för varma sommardagar om det var socialt accepterat.
Lite nervös på hans reaktion.
Han är dessutom av de som föraktar bloggar.

Han håller med och släpper sen en verbal atombomb

- Inte bara det. Jag skulle gärna ha en handväska dessutom, tänk vad skönt att ha en liten väska med alla grejer i...

Och tillägger snabbt. OM DET VAR SOCIALT ACCEPTERAT ALLTSÅ...


Jo antagligen bara då.
Hmm. Kortfodral, nycklar och mobiltelefon. Jag behöver ingen handväska. Än.


A.



* Något iofs ett antal bajare redan kört på under ett antal år. Men men....

4 Comments:

Blogger Ninde said...

Finns en "hantverkarkjol" som allternativ till skjorts, ganska nyligen framtagen. Såg en kille med den på i sommras...

2:40 em  
Blogger A. said...

Såg den också... tror att det var den tillsammans med att kiltar är coolt. (på rätt plats) som fick mig att önska mig en "manskjol". Tyvärr funkar inte hantverkstemat här... :-)

2:52 em  
Anonymous Anonym said...

håller med om handväskan, på sommaren iaf. Inte snyggt med mobil, plånbok, nycklar och så vidare i jeansfickorna... Dessutom inte bra/snyggt med plånbok i bakfickan. Tänk på George!!

4:22 em  
Blogger A. said...

Ja, du upphör ju aldrig att förvåna lb... :-)

4:56 em  

Skicka en kommentar

<< Home