fredag, juni 29, 2007

Le Smile

Idag har jag vart på min sista kurs dag.
På måndag verkligheten. Ska bli kul.
Om jag kan tillräckligt undrar ni? Skulle inte jag?

Under eftermiddagen har jag oavbrutet tänkt på mitt leende. Idag är det ju så klart en varmt och vänligt leende utan antydningar till ironi eller hånflin. Ett sånt leende som alla blir glada av att se.
Men allt det har ni redan förstått och misstänkt så klart.
Men nu funderar jag på att skaffa mig ett alternativt leende.

Ett snett leende.
Med bara ena mungipa. Ni vet som Clintan har.
Jag har valt bland många, men detta är vinnaren. Det skulle få mig att kombinera det båda världarna bäst. Varma leendet när jag är glad och pigg och trevlig. Det sneda leendet när känner att jag ska vara lite cool eller helt enkelt inte är övertygad om att den andra är värd mitt själasmältande vanliga leende.

Vad tror ni om det. Eller har jag missat någon leende sort?
Jag har valt mellan;
Det sneda leendet.
Det stora flinet.
Det kalla skrattet.
Det absurda gapskrattet*
Och det "nu vet du inte om jag är allvarlig eller inte leendet.


A.

* kan ju dyka upp ibland.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

HAHAHAHA! Sjuuuuukt & roligt!
Trevlig Helg!

4:23 em  
Anonymous Anonym said...

Varför ändra på ett vinnande koncept? ;)

9:28 em  
Blogger A. said...

PPPolly: Tack detsamma.

Gina: Ändrar inget, breddar mig bara ;-)

2:51 em  

Skicka en kommentar

<< Home