söndag, november 01, 2009

Imorgon...

Imorgon gör jag comeback på jobbet.

6 veckor sen.

Ångest och nervositet.
Undrar vilket kaos jag lämnade när jag försvann.
Undrar hur mycket jag orkar.
Undrar om mina kortisonkinder hinner gå ner lite till.

Sen så måste jag i tur och ordning fixa en massa saker. Som F-kassan.
Byta däck*
Ringa sjuksyrran. Är lite inne på att jag borde tillhöra en riskgrupp och få vaccin.
Nu pratar vi svininfluensan.

Jag tror det får räcka med att arbeta mellan 9-14.30 imorgon.
Är seriöst nervös.


A.

* Inte jag alltså. En verkstad. Missade bokad tid i fredag. Misstänker att de kommer skälla på mig.

7 Comments:

Blogger Skitsur said...

Tycker du fokuserar på fel saker här. Vad ska du ha på dig, borde du inte blörja fundera på det?

10:02 em  
Blogger A. said...

Skitsur: Du har så rätt. Tips... ?

10:38 em  
Blogger Skitsur said...

Nått som framhäver din nya figur? Eller... kanske inte? Annars så är Skjorta-Vringadtröjamedrutorpåmagen-mörkaJeans alltid en fungerande kombo här hos konkurrenten iaf. Möter minst 3 såna outfiter varje gång jag går till kaffeautomaten.

11:09 em  
Blogger Ninde said...

Skitsur har en kla poäng här. Tror du passar i det mesta dock. Bara du lovar dyrt och heligt att skippa backslicken, det där otyget som grasserar i vissa delar av branschen..;)

11:41 fm  
Anonymous Anonym said...

Var det en bra första-jobb dag
Dr M

6:43 em  
Anonymous Oj said...

så hur gick det? hur gick det??

7:07 em  
Blogger A. said...

Skitsur: Jeans, blå skjorta och v-ringad svart stickad tröja. Funkar det? ;-)

Ninde: På avdelningen inget missklär en ful eller vad menar du? ;-) Och var inte orolig för backslick. Men bra att du varnar för var som inte funka. Var var de kommentarerna när jag skulle skaffa mustasch? ;-)

Dr M: Det gick bra. Somnade gott i går kväll ;-)

Oj: Sen ovan. Hehe. Men detgick bra. ;-)

2:30 em  

Skicka en kommentar

<< Home