måndag, november 02, 2009

A och Jobbet. Återkomsten

Första arbetsdagen på 6 veckor.

Om alla dagar var så här skulle jag vara överlycklig. Folk har kramat mig.
De har hälsat mig välkommen tillbaka. Berättat hur oroliga de varit.
Hur de frågat min chef dagligen om rapporter.
Två som jag inte ens vet vilka det är har kommit till mig och berättar hur oroliga de vart. Den ena ville kramas. Det var en kvinna under 45 så hon räknades som ung hos oss så hon fick en kram.
Men jag vet inte vem det är.
Jag har fått berätta hur det varit. Min svåra sjukdom.*

Vad kan vi dra för slutsats av det här? Jo, antagligen att A är ganska populär på jobbet. Och att jag älskar Martyr-rollen!

Och sen funkade inte min mejl. Jag har visst för många mail i inkorgen. Men det är en annan dags jobb att åtgärda. Men martyr-rollen mina vänner. Lovin' it.
Hur länge kan jag spela på den?

A.

Ps. Jobbade mellan 9-15 ungefär.. helt slut. Helt slut.

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

Riktigt krävande dag va. Martyrskap kan hålla hela livet, du kan ha det i bakfickan for ever Min svåra sjukdom...
DrM

10:33 em  
Blogger A. said...

Hehe... jag tror man ska välja sina lägen när man spelar ut kortet dock. Kan göra det oftare nu i början och mer varsamt senare. Får ju inte gå inflation i det ;-)

10:46 em  
Blogger Ninde said...

"Om alla dagar var så här skulle jag vara överlycklig..."

Skulle säkert dina kramsugna kvinnliga kollegor vara med...:D

10:54 fm  
Blogger A. said...

Hehe... Jag både hoppas och vill tro det Ninde ;-)

2:27 em  
Anonymous Anonym said...

Vi saknar uppdateringar, A.
Hur känns det att vara bland andra människor hela dagarna igen?
Trött av att jobba?
Dr M

12:38 em  
Blogger A. said...

Ska skärpa mig Dr M. Det kommer. Och det är helt fantastiskt att vara bland människor igen.

Men jo, lite trött är jag allt. Och dessutom uppe alldeles för länge på kvällarna. Är kanske van att kunna sova på dagen... ;-)

9:32 em  
Anonymous ofelia said...

man ska vara uppe på kvällarna, har jag hört ;)

12:06 fm  

Skicka en kommentar

<< Home