onsdag, november 22, 2006

Viktiga forskningssatsningar saknas.

Jag behöver en ny väckarklocka, alternativt en ny signal på min mobil för att väcka mig.

Att varje morgon vakna till antingen ett skrällande ljud eller en konstig melodi på mobilen som får mig att må fysisk och psykiskt illa funkar inte längre. Jag vaknar inte av musik. Inte som spelas på dräglig volym i alla fall. Alltså är klockradio uteslutet.

Men.
Det måste finnas ett alternativ* som inte gör en spyfärdig eller åtminstone lätt illamående varje morgon. En känsla som sitter kvar till ca 10.00 innan min kropp har återhämtat sig från chocken att bli väckt.


Det är vad jag anser att forskningen ska satsa på de närmaste 35 åren jag har kvar att jobba.


A.


* Alternativen finns givetvis idag iform av Reese W, Tuva N och några till men de är svåra att få tag på.

9 Comments:

Anonymous Anonym said...

engelsmannen som var och hälsade på hade en slags tidsinställd dimmer som började ge gryningsljus och sedan upp till dagsljus. det skulle tydligen vara bra för kroppen...

12:21 em  
Blogger A. said...

Åh. Det är ju årets julklapp. Var får man tag på en sån?

Vill ha vill ha vill ha...

Fast under vintern i Sverige kommer den lilla timern inte behöva jobba så hårt... Kommer att pendla mellan becksvart och svartare än natten :-)

1:22 em  
Blogger Ninde said...

Tror min klockradio fått galna radiosjukan och börjat ändra kanaler efter tycke och smak. Vaknar ibland av fullständigt vidriga ljud...

2:44 em  
Blogger A. said...

Du ser. Väckarklockor gör sitt bästa för att ställa till det för oss. Väckarklockelampan ska bli mig... Enligt mailinfo from Lois så kan man dessutom ställa in den på en solnedgång...

Kommer bli min nya grej, "ska du med hem och se på solnedgången från sängen..." ;-)

3:03 em  
Blogger Ninde said...

Akta dig du kommer få med dig halva krogen hem ;)

Var får man föresten tag på dimmerradion? Kostar den en halv förmögenhet? (läste fel på lois kommentar först..läste "..hade en slags tidsinställd bomb..." vilket iofs skulle passa morgnar man är så trött som idag..."ten seconds to detonation, unless you get your ass out of bed now...";)

3:16 em  
Blogger A. said...

Haha...Jag tror det funkar. Eller om man vill se soluppgången... Fritt val. Och kanske skulle det funka bättre med en tidsinställd bomb :-)

Den var rätt dyr. För att vara en väckarklocka i alla fall

Här hittar man den;

http://www.ergoff.se/index.php?act=catview&cat=30

3:24 em  
Blogger Ninde said...

Tack för upplysningen, fast för det priset får den allt göra mer än bara sprida lite ljus...;)

4:26 em  
Anonymous Anonym said...

Du kan få min. Den pratar. Jag hatar den.

5:06 em  
Blogger A. said...

Moi: Tack för erbjudandet... Lockar inte nu när jag har en soluppgång fast etsat på hjärnan. Skulle nog hata den också... :-)

5:12 em  

Skicka en kommentar

<< Home