lördag, juni 30, 2007

Grannsamverkan. Not.

Jag har hamnat i en konflikt med gårdens ungar. Vilka som dessutom verkar, i takt med sommarlov och sol och liknande blivit många fler. Typ 10.

de 10. Som igår satt och hängde utan för min dörr när jag kom hem.
Och som vanligt, barnkär som jag är så tittade jag på klockan, såg att den var 20.14 och tänkte bara vara snäll mot de små liven och påpekade att klockan var mycket och att de borde sova. Eller åtminstone göra någon nytta.
Som att tvätta min bil. Eller sopa utanför min dörr.

Dagens ungdom är inte hjälpsamma. De vägrade. Eller rättare sagt drog det ännu längre.
De sa att de kunde tvätta den med snus. Eller sten. Eller lera.
Skitkul sa jag.
Sen kom påhoppet.
De sa att Ekset var ful.*
Jag reagerade moget och sa att jag skulle ringa hans föräldrar och säga att han ställde till oreda.
Han sa att jag inte visste vad han hette ens.
Löste det med att fråga. Glad i hågen svarade han att han hette Sune Sunesson**
Sen skratta jag och gick in.
Det tog exakt 10 sekunder innan busringadet började på min dörr.

Imorse när jag kom ut stod de och väntade med vattenballonger och vattenpistoler.
Jag fick springa till bilen.
Men hämnd ska det bli. Och som alla vet serveras hämnd bäst kall. Och dubbelt så elak.
När jag handlade köpte jag ballonger, funderade ett tag på att använda kondomer som de skulle kunna gå in med sina föräldrar till bara för sakens skull.
Men jag låter hoppet leva ett tag till. Ballonger it is.

A.

* Alltså Ekset=bilen. Inte exet som i exet. Hon är bara galen.
** Jag har hört att man använder fingerade namn på av den typen på internet. Alltså hette han inte det egentligen utan Adam.


2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Haha. Det här kan sluta illa...

5:26 em  
Blogger A. said...

Det kommer det med all säkerhet göra... :-)

12:09 em  

Skicka en kommentar

<< Home